fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עבר התעמרות בעבודה ויקבל פיצויים

בית המשפט פסק כי עובד בחברה למוצרי ניקיון יקבל פיצויים לאחר שהתברר כי נפל קורבן להתעמרות
צילום: פיקסאביי
צילום: פיקסאביי

בית המשפט לעינייני עבודה פסק פיצויים של 98 אלף שקלים לעובד בחברה לפתרונות ניקיון וחיטוי. על פי התביעה שהוגשה לבית המשפט, נפל העובד קורבן להתעמרות מצידו של מנכ"ל החברה.

התובע, שיוצג על ידי עו"ד אמיתי בן נון, עבד בחברה בתפקיד סמנכ"ל. בעקבות שינויים בחברה הגיע מנכ"ל חדש שהביא עימו שינויים בייצור המוצרים. על פי כתב התביעה, הסמנכ"ל הביע מחאה על השינויים בחומרי הגלם וירידה באיכותה ומאז שעשה זאת הוא נפל קורבן להתעמרות מצד המנכ"ל ולא ניתנה לו האפשרות למלא את תפקידו.

עו"ד אמיתי בן נון. צילום: פרטי

בכתב התביעה נטען כי הוא זומן לשימוש ומיד לאחריו פוטר כשנותרו לו ארבעה חודשים בלבד לפני יציאתו לפנסיה בגיל 67. עוד נטען כי כתוצאה מכך הוא נכנס למשבר נפשי עמוק ולדיכאון שגרם לו מלהסתגר בביתו. הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק בעניין ולאחר עיון בכל החומר הודיע בית המשפט כי הוא מחייב את החברה בתשלום של 98 אלף שקלים לטובת התובע.

עו"ד בן נון מסר לאחר פסק הדין: "אסור למעסיק להתעמר בעובד במקום העבודה ועליו לספק לעובד סביבת עבודה השומרת על כבודו כאדם וכעובד, המאפשרת לו לבצע את עבודתו באווירה רגועה ונטולת התעמרויות. התעמרות במקום העבודה היא התנהגות מטרידה ומשפילה שאינה פיזית, המופנית כלפי עובדים באופן חוזר ונשנה.על אף שבדין הישראלי לא קיים חוק מפורש האוסר על התעמרות בעבודה, והצעת החוק למניעת התעמרות בעבודה, התשע"ה-2015 עברה בכנסת בקריאה טרומית בלבד וטרם נכנסה לתוקף, הכירו בתי הדין האזוריים לעבודה בעוולה של התעמרות בעבודה ופסקו פיצויים בגין עגמת נפש או הפרת החובה לנהוג בתום לב. אני שמח שבית הדין קיבל את תביעתנו ונתן פסק דין הקובע תשלום  פיצויים ללקוח שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות