fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם חדש בקרית ביאליק: ספריות רחוב ניידות

הספריות ימוקמו בשלב הראשון בארבע שכונות ובהמשך יורחב המיזם לכל השכונות. התושבים יוכלו לשאול ספרים ללא הגבלה וללא תשלום
מיזם חדש בקרית ביאליק: ספריות רחוב ניידות | צילום: דוברות העירייה
מיזם חדש בקרית ביאליק: ספריות רחוב ניידות | צילום: דוברות העירייה

בשבועות הקרובים יחל לפעול בקרית ביאליק מיזם תרבותי מיוחד במינו המשלב בין תרבות הספר והקריאה לבין המרחב הציבורי, ובשכונות העיר יוצבו ספריות רחוב ניידות מעוצבות לשימוש הציבור.

הרעיון שעומד בבסיס המיזם הוא "תן וקח", כאשר כל מי שירצה יוכל לשאול ספר מספריית הרחוב ללא הגבלה וללא תשלום. מטרת המיזם היא לאפשר פעילות תרבותית ייחודית במרחב הציבורי ולהעלות את המודעות לחשיבות קריאת הספרים.

החלפת הספרים תתבצע על ידי התושבים עצמם, כאשר הספריות ישמשו הן נקודת קריאה והן נקודות להחלפת הספרים. בשלב הראשון ימוקמו ספריות הרחוב בארבע שכונות בעיר: סביניה, גבעת הרקפות, צור שלום ונאות אפק, כאשר בהמשך יורחב המיזם לכל השכונות.

הספריות בנויות מעץ צבוע בצבע מיוחד העמיד בפני הגשמים; הגגות מכוסים בחומר פלסטי המונע הירטבות הספרים וחדירת הגשם. הספרייה ניצבת על גלגלים כדי לאפשר את ניודה ומחוברים אליה ספסלים כדי לאפשר לתושבים לשבת בנוחות ולעלעל בספר לפני לקיחתו. הספרייה מחוברת לתאים סולריים כדי לספק תאורת לד בשעות הערב והלילה.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי: "אני מאמין גדול בשיתוף הציבור בפרויקטים עירוניים. מדובר ביוזמה חברתית -תרבותית שבאה להעלות את המודעות לחשיבות של קריאת ספרים מחד גיסא ומזמינה את תושבי העיר לשיתוף פעולה בהחלפת הספרים מאידך גיסא. זוהי פינת חמד ייחודית בה כל תושב שיחפוץ בכך יוכל להתנתק מעט מחיי היומיום ולהיכנס לעולם הספר והדמיון. אני מזמין את תושבי העיר להשתתף במיזם ולשתף את הספרים בספריות הרחוב".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות