fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיזם הרכב החשמלי ועיריית חיפה: הרומן הגיע לקיצו. החניות יוחזרו לציבור

בתום שלוש שנים של הפעלת המיזם, הודיעה העירייה לחברת קאר2גו על סיום ההתקשרות. תושבי קרית חיים יוכלו לשוב ולחנות במקומות החנייה שנלקחו מהם
מחזירים את החנייה לציבור. מיזם קאר2גו ברחוב אח"י אילת, קרית חיים | צילום: דורון גולן
מחזירים את החנייה לציבור. מיזם קאר2גו ברחוב אח"י אילת, קרית חיים | צילום: דורון גולן

מה שהתחיל ברעש גדול ובפיזור הבטחות על שינוי הרגלי הנהיגה של הישראלים, הגיע לסיומו בשקט חרישי; חרישי כמו המכוניות החשמליות של מיזם השכרת הרכב החשמלי של חברת קאר2גו. תושבי קרית חיים וחיפה יוכלו מעתה לשוב ולהשתמש במאות החניות שהוקצו למיזם. בכך גם נסתם הגולל על הרעיון להכניס את המיזם לקריות על חשבונם של התושבים.

מיזם הרכב החשמלי יצא לדרך במסיבת עיתונאים עם בכירי המשרד להגנת הסביבה ומסע יחסי ציבור משומן, במטרה לשכנע את הציבור להשקיע את כספו בהשכרת רכב חשמלי לנסיעות בתוך העיר. לצורך כך הופקעו מהתושבים כ-250 מקומות חנייה במקומות מרכזיים כמו סניף הדואר המרכזי בקרית חיים. השיטה הייתה פשוטה: תשלום דמי מנוי חודשיים ובנוסף תשלום לפי קילומטר של נסיעה.

קאר2גו | צילום: דורון גולן
קאר2גו | צילום: דורון גולן

את הרעיון עטפו אנשי יחסי הציבור תחת הכותרת של "רכב שיתופי", אולם בפועל מדובר בהשכרת רכב לכל דבר ועניין, אלא שבמקרה זה הציבור שילם את המחיר על ידי הפקעת מקומות חנייה ומימון המיזם על ידי העירייה.
נתוני העירייה לשנת הכספים 2018 מראים, כי עלות הקמת המיזם לעיריית חיפה הייתה 3.3 מיליון שקל; עלות תפעול כלי הרכב לשלוש שנים שיסתיימו השבוע היא 3.6 מיליון שקל. סך כל העלויות הישירות לעיריית חיפה – 7.5 מיליון שקל. המשרד להגנת הסביבה סבסד ב-4.6 מיליון שקלים נוספים. לפי הנתונים של אותה השנה, ההכנסות ממינויים לחברה הסתכמו ב-1.2 מיליון שקלים. יש גם לקחת בחשבון את הכספים שהפסידה העירייה בשל החניות כחול-לבן שהופקעו מהציבור. המשרד להגנת הסביבה הודיע כי במיזם הושקעו 20 מיליון שקלים שהגיעו גם מגופים נוספים כמו קק"ל ואיגוד ערים להגנת הסביבה.

דאגה לאיכות הסביבה?

ברשויות המקומיות בקריות התאהבו ברעיון ששווק תחת הכותרת של דאגה לאיכות הסביבה, ומועצות העיר השונות אף אישרו את התוכנית להכניס את המיזם לשטחן בלי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום התחבורה ובלי ליידע את הציבור על הכוונה להפקיע מקומות חנייה לטובת חברה פרטית. לאורך כל הדרך התריע "הד הקריות" כי מדובר במיזם שלא יאריך ימים שכן מעבר לפגיעה בציבור ובזבוז כספים, הוא מנוגד לתפיסה הבסיסית לשמה הומצאה המכונית של נסיעה ללא מגבלות לכל מקום ובכל זמן.

השבוע הודיעה עיריית חיפה לחברת קאר2גו כי החל משבת הקרובה, החברה לא תורשה עוד להשתמש בחניות הייעודיות לכלי הרכב שלה הפזורות ברחבי העיר. בנוסף, קאר2גו לא תוכל עוד להשתמש בעמדות של העירייה להטענת המכוניות החשמליות. עם זאת חברת קאר2גו תוכל להמשיך ולהפעיל את מיזם השכרת הרכב החשמלי ללא כל תמיכה או זכויות מעיריית חיפה. המשמעות היא שהמיזם הגיע לסופו שהיה ידוע מראש.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות