fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר אור ירוק: נשים נוהגות בטוח יותר מאשר גברים

לכבוד יום האישה הבינלאומי מפרסמת עמותת אור ירוק נתונים על נשים נהגות: בשנת 2019 היו מעורבות בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים 3772 נשים לעומת 9749 גברים. גם רוב התאונות בקריות היו במעורבות גברים
נשים נהגות | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי
נשים נהגות | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

לכבוד יום האישה הבינלאומי, שחל ביום ראשון הקרוב, 8 במרס, ערכה עמותת אור ירוק סקר על נשים נהגות.

בשנת 2019 אירעו בקריות 98 תאונות דרכים במעורבות נשים נהגות ו-199 תאונות דרכים במעורבות של נהגים גברים. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בקריות ב-2019 עומד על 149 נשים, נוסעות ונהגות, מהן שתיים נהרגו. בעשור האחרון (2019-2010) היו מעורבות 968 נהגות בתאונות בקריות לעומת 2210 גברים. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק שמתפרסמים לקראת יום האישה הבינלאומי שיחול ביום ראשון הקרוב.

נתונים לפי קריות

ב-2019 אירעו בקרית אתא 43 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-75 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. בקרית ביאליק אירעו 18 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-28 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. בקרית ים אירעו 17 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-56 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. בקרית מוצקין אירעו 20 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-40 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 10 אחוזים מהתאונות הקטלניות, עם הרוג אחד לפחות, שהתרחשו בתחום העירוני בשנת 2019 היו במעורבות רכב הנהוג בידי אישה. בשנת 2019 אירעו 166 תאונות דרכים קטלניות בערים, מתוכן ב-18 תאונות בלבד היו מעורבות נהגות נשים.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2019 היו מעורבות בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים 3772 נשים לעומת 9749 גברים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בשנה זו. עם זאת, הנתונים אינם לוקחים בחשבון כי ממוצע הנסיעה השנתי של נשים הוא קטן יותר באופן משמעותי משל גברים ולמרחקים קצרים יותר.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הנתונים מראים כי נשים נוהגות באופן בטוח יותר, מעורבות פחות בתאונות דרכים וגם נוטלות פחות סיכונים במהלך הנהיגה. לאור זאת מדינת ישראל צריכה לעודד יותר ויותר נשים לעסוק במקצועות הנהיגה בעיקר בתחבורה הציבורית הסובלת ממחסור של אלפי נהגים. עידוד נשים לנהוג באוטובוסים ובמוניות יביא להעסקה של נשים רבות, יצמצם  את פערי השכר בין גברים ונשים וגם יגרום לירידה בתאונות הדרכים".

מרגישים בטוח עם אישה נהגת?

מסקר שערכה עמותת אור ירוק, באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות, עולה, כי פחות מ-10 אחוזים מהציבור מרגיש בטוח לנסוע עם אישה נהגת. 38 אחוזים מהנשאלים טענו כי הם מרגישים בטוח יותר לנסוע עם גבר נוהג ורק 7 אחוזים טענו כי הם מרגישים בטוח יותר לנסוע עם אישה שנוהגת. 55 אחוזים טענו כי הם מרגישים בטוחים באותה מידה.

עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהגברים (49 אחוזים) מרגישים בטוחים יותר כאשר גבר נוהג, זאת לעומת כרבע (26 אחוזים) מהנשים בלבד. כשנשאלו מי לדעתם נהג טוב יותר, 41 אחוזים טענו כי גבר נהג טוב יותר, 17 אחוזים טענו כי אישה נוהגת טוב יותר ו-42 אחוזים טענו כי אין הבדל.

עוד נתונים על תאונות הדרכים בעשור האחרון בקריות בקישור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות