fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעקצה על ידי בת זוגה שהותירה אותה בחוב של 289 אלף שקלים

רשם ההוצאה לפועל נענה לבקשת עו"ד עמירם אלקובי ופטר את תושבת האזור מכל חובותיה ובתנאי שתשלם לתיק איחוד התיקים 20 אלף שקלים בשנתיים הקרובות
שיקום חייבים. עו"ד עמירם אלקובי | צילום: מורן קדוש

ג', רווקה כבת 37 תושבת האזור, הגישה באמצעות עו"ד עמירם אלקובי בקשה למתן צו הפטר בהוצאה לפועל בשל חובות עבר אליהם נקלעה מול חמישה גורמים שונים בסך כולל של 289,707 שקלים. ג' מתגוררת כיום עם בת זוגה ושני ילדיהן הקטנים ביהוד.

לדברי עו"ד אלקובי, כשהכירה ג' את בת זוגה הקודמת, היא עבדה עדיין בניהול תחנת דלק והשתכרה כ-6000 שקלים בחודש. חרף הכנסתה הנמוכה, שכנעה אותה בת זוגה לבקש הלוואות עתק מהבנקים וחברות האשראי, הלוואות שבין השאר שימשו את בת הזוג לרכישת רכב חדש לעצמה וכן לרכישות צרכניות נוספות.

בשל האמונה ש"בשביל אהבה עושים הכל", נכנסה ג' להתחייבויות הגדולות בהרבה מיכולותיה הכלכליות, תוך שהיא מסתמכת על הבטחות בעל פה של בת הזוג, לפיהן היא תחזיר לה את מלוא ההלוואות אותן נטלה, כשתעלה על מסלול התעסוקה. אך לדברי עו"ד אלקובי, במקום לעלות על מסלול התעסוקה, עלתה בת הזוג על מסלול הטיסה לארה"ב, ולמעשה נסה על נפשה והותירה אחריה את ג' בחוב עצום של כ-289 אלף שקל, אותו היא לא מסוגלת להחזיר.

לאחר כשלוש שנים, במהלכן נפתחו לה חמישה תיקים בהוצאה לפועל ולאחר שבאותן השנים שילמה ג' כ-2000 שקלים בחודש לקופת ההוצאה לפועל, פנה עו"ד אלקובי בשמה ללשכת הוצאה לפועל, וביקש לפטור אותה מחובותיה, עקב חוסר יכולתה להחזיר את החוב בחייה.

"הבגידה הכאיבה"

לשאלת הרשם, השיב עו"ד אלקובי, כי ג' לא התלוננה למשטרה בזמנו על תרגיל העוקץ שטמנה לה בת זוגה ולא פעלה נגדה, מפני שהבגידה כה הכאיבה וצרבה אותה נפשית, שהיא החליטה לקבור את הפרשייה, לנתק כל קשר עימה ולהמשיך בחייה.

יצוין, כי בת הזוג טענה כי הכספים שימשו בין השאר גם את ג' בניהול רמת חייה, כך שבכל מקרה, קשה היה משפטית להרים את נטל ההוכחה ולהתנער לחלוטין מאחריותה של ג' לחובות שנערמו על שמה.

"החוק והפסיקה בישראל שואפים בשנים האחרונות לשקם את החייבים ולאפשר להם לשוב ולהפוך לאזרחים מועילים לחברה", מסביר עו"ד אלקובי, "טוב עשה בית המשפט שפטר את מרשתי מעיקר חובה, אף ללא הסכמת הנושים".

רשם ההוצאה לפועל בחיפה, עופר שורק, קבע: "לאחר חקירת החייבת ומעיון בבקשתה, באיזון ראוי לטעמי בין שיקומה של החייבת ויכולתה לפתוח 'דף חדש' בחייה הכלכליים באמצעות הליך זה לבין הצורך והרצון לשמור על אינטרס הנושים ותקנת הציבור, נראה שהמסקנה היא שיש מקום להיעתר לבקשת החייבת".

הרשם פסק, כי החייבת תשלם 20 אלף שקלים לתיק האיחוד ב-20 תשלומים חודשיים שווים ורצופים מחודש יוני 2020 ואילך, ובמקביל, יינתן לה צו הפטר בהתאם להוראות החוק.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות