fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצעד הגאווה לא יתקיים בחודש הבא בחיפה

בשל משבר הקורונה, הוחלט על דחיית מצעד הגאווה למועד מאוחר יותר, בקיץ. מנהל בית הקהילות בחיפה ארנון אלוש: "קיבלנו החלטה להתמקד במתן מענה לקהילה בזמן משבר זה"
מצעד הגאווה בחיפה, יוני 2019 | צילום: דוברות עיריית חיפה
מצעד הגאווה בחיפה, יוני 2019 | צילום: דוברות עיריית חיפה

מצעד הגאווה בחיפה של הקהילה הלהט"בית, שאמור היה להתקיים בחודש הבא, נדחה למועד מאוחר יותר בקיץ. עם זאת, במהלך החודש יתקיימו אירועים וירטואליים לציון מאבק הקהילה הלהט"בית לשוויון וסולידריות.

ההחלטה על דחיית מצעדי הגאווה התקבלה במשותף בארבעת הבתים הגאים המייצגים את ארבעת המצעדים הגדולים והוותיקים בישראל: חיפה, ירושלים, באר שבע ותל אביב.

מנהל בית הקהילות בחיפה ארנון אלוש: "בימים אלה, בהם משבר הקורונה מקצין את הקושי של קבוצות מוחלשות, את הביטחון האישי, הכלכלי והנפשי של כל אחת ואחד מאיתנו, חשוב לנו להפנות את תשומת הלב ואת העשייה שלנו למתן מענה לחברות וחברי הקהילה בהתמודדות עם המשבר.

"מצעדי הגאווה והמאבק לזכויות, שוויון וביטחון של הקהילה הם חלק מההיסטוריה ומההרכב הגנטי של קהילת הלהט"ב החיפאית, אך השנה ביחד עם שאר הבתים הגאים – הבית הגאה בבאר שבע, המרכז הגאה בתל אביב והבית הפתוח בירושלים – קיבלנו החלטה להתמקד במתן מענה לקהילה בזמן משבר זה".

על מצעד הגאווה בחיפה

מצעד הגאווה החיפאי השנתי מתקיים בעיר החל משנת 2007. אורכו מסלולו של מצעד הגאווה הוא כ-3 ק"מ, והוא מגיע לשיאו בפארק גן האם במרכז הכרמל. החל משנת 2008 מאורגן המצעד בשיתוף עם עיריית חיפה. בשנת 2011 עבר המצעד, לראשונה, בשדרות הנשיא – לאורך כ-800 מטרים עד גן האם, מסלול מרכזי ובולט בהשוואה לטיילת יפה נוף, שבה עברו מצעדי השנים הקודמות. בשנים שלאחר מכן נערכו מצעדי גאווה נוספים בעיר, אותם ארגנו תומכים ופעילים שונים. המצעדים הסתיימו ברחבת עיריית חיפה.

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות