fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפשיעה והקורונה: ירידה בעבירות רכוש, עלייה באלימות במשפחה

נתונים ראשוניים שנמסרו ל"הד הקריות", מראים על ירידה משמעותית בעבירות רכוש, ובמקביל על עלייה בעבירות של אלימות במשפחה. במשטרה מזהירים מנוכלים שמנסים למכור תרופות פלא נגד קורונה
היזהרו מפייק ניוז. שוטרי משל"ט מחוז חוף | צילום: דוברות המשטרה
היזהרו מפייק ניוז. שוטרי משל"ט מחוז חוף | צילום: דוברות המשטרה

הפשיעה והקורונה: מאז פרוץ משבר נגיף הקורונה מוצאת את עצמה משטרת מחוז חוף תחת מטר של פעילויות ששואבות את כל כוח האדם והאמצעים שברשותה. זאת, במקביל לעבודתה השוטפת בלחימה בפשיעה, במפיצי הידיעות הכוזבות (פייק ניוז) ובנוכלים המוכרים מוצרים שקריים. נתונים ראשוניים שנמסרו היום, שני, ל"הד הקריות", מראים על ירידה משמעותית בעבירות רכוש, ובמקביל על עלייה בעבירות של אלימות במשפחה.

"באופן כללי יש ירידה בעבירות הרכוש. מאחר שרוב האנשים נמצאים בבתים, יש פחות התפרצויות", אומר גורם במשטרת מחוז חוף, "עם זאת, יש עלייה בעבירות של אלימות במשפחה, ככל הנראה בגלל ה'סיר לחץ' הזה – אנשים שנמצאים הרבה מאוד שעות באותו הבית".

צווי סגירה לבתי עסק

לצד משימות השגרה של הקורונה והפשיעה, שוטרי מרכז השליטה (משל"ט) של מחוז חוף ממקדים ברגישות את הקשב לציבור סביב נושא הקורונה. אל מרכז השליטה מגיעות מדי יום פניות רבות של אזרחים שרוצים לדעת איך להתנהג במצב הנוכחי, לדווח על חשד לקורונה או אפילו לקבל תשומת לב קצרה על מנת להפיג בדידות וחשש.

"כרגע אין נתונים יותר פרטניים. הנתונים עדיין בניתוח", מסביר הגורם המשטרתי ומוסיף: "יש הרבה מאוד פתיחת תיקים וצווי סגירה לבתי עסק שהפרו את את הוראות הבידוד. כבר נפתחו 19 תיקים על הפצת פייק ניוז. ישנה אכיפה מאוד ממוקדת בכל הקשור לעבירות מרמה והונאה של אנשים שמנסים למכור ברשת ובטלפון, בעיקר לקשישים, מוצרים פיקטיביים כמו ערכות שקריות לאיבחון קורונה או תרופות פלא מקושקשות נגד קורונה".

המשטרה מזהירה את הציבור שלא ליפול בפח של "תרופות פלא" ולהתייחס אך ורק להודעות של הגופים הרשמיים במדינה, על מנת לקבל את המידע האמיתי שנוגע לנגיף הקורונה. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל.

"זמני שהות של קטינים אצל הוריהם הם צורך חיוני". עו"ד הדס צור | צילום: דורון גולן
"זמני שהות של קטינים אצל הוריהם הם צורך חיוני". עו"ד הדס צור | צילום: דורון גולן

 

דיני אישות ומשפחה

חברת מועצת העיר בקרית ביאליק, עו"ד הדס צור, שמתמחה בתחום דיני אישות, מוסיפה: "אני עדה למספר גדול של הורים גרושים שבוחרים לא לקיים את זמני השהות וזה חמור. זמני שהות של קטינים אצל הוריהם הם צורך חיוני, הילדים זקוקים להורים במיוחד בשעה קשה כזו. צריכה להיות גם אחריות הורית של היגיינה, חיטוי והעברה פשוטה ונקייה של הילדים מבית לבית".

עו"ד צור אומרת כי לפחות חלק מהעלייה בתלונות שמוגשות למשטרה בתחום המשפחה נעוץ בזמני השהות של הילדים אצל הוריהם. "להורים יש פסק דין של זמני שהייה והם רצים להגיש תלונה על הפרת זמני שהייה של הצד השני. מי שנפגע בסופו של דבר הם הילדים. אם אחד מההורים נמצא בבידוד ביתי הילדים לא ישהו אצלו בגלל הסיבה הבריאותית, אך יש לקיים מפגשים באמצעים אחרים כמו שיחת וידיאו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות