fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נגיף הקורונה, הכלכלה והסקס

יו"ר ההסתדרות אומר שהמשק הישראלי מדמם, במשרד עורכי דין נערכים לעבודה מהבית, הקניונים כמעט ריקים, בעלי חנויות ברחובות מדווחים על עלייה במספר הקונים והסקסולוגית ג'ודי כהן צופה ילודה רבה בעוד תשעה חודשים * הקורונה פנים רבות לה
מערך בדיקות הקורונה מתרחב
מערך בדיקות הקורונה מתרחב | צילום: shutterstock

נגיף הקורונה, הכלכלה והסקס: לא צריך להיות מומחה לכלכלה על מנת להבין את גודל הנזק שמסב נגיף הקורונה למשק, לחיי השגרה וכן. גם לזוגיות.

סיבוב במרכזי הקניות המקורים והסגורים מגלה מחזה עצוב: מעט מאוד מבקרים, החנויות כמעט ריקות מקונים.

כמו תגובת שרשרת, כך משפיע נגיף הקורונה על הכלכלה הגלובלית והמקומית.

ביטולי טיסות, פגיעה במשרדי נסיעות, ביטול אירועים המוניים ופחד טבעי מלהימצא במקומות הומי אדם, מחשש כי מישהו מהנוכחים נושא בגופו את הנגיף.

מגה אירוע כלכלי

"יום כיפור של הכלכלה הישראלית", אומר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, "המשק הישראלי נמצא במגה אירוע, הוא מדמם. חברות ענק עומדות על סף קריסה. החלו כבר פיטורי עובדים והוצאת אלפי עובדים לחופשה ללא תשלום, דבר שפוגע ויפגע בעשרות אלפי משפחות במדינת ישראל.

"מערכת הבריאות החליטה על צעדי חירום שמטלטלים את החיים של כולנו, ובצדק. אבל במקביל המערכת הכלכלית אינה מתפקדת, אלא חיה את המשבר של אתמול.

לא נוכל להרשות לעצמנו שבסוף המשבר, בגלל התנהלות לא נכונה, המשק והענפים יקרסו. בנינו כלכלה לתפארת ביחד. אסור לנו לתת שהמשק וכל העשייה הזאת יקרסו בגלל אירוע כזה או אחר. ולכן זוהי שעה אחרונה וצלצול אחרון לפני קריסה מוחלטת של ענפים שלמים במשק הישראלי".

נערכים לעבודה מהבית

מקומות עבודה מנסים למצוא פתרונות יצירתיים כמו עבודה מרחוק. במשרדיו של עו"ד סאמי אבו ורדה מועסקים 20 עורכי דין ועוד 15 אנשי צוות תפעולי שמעניקים שירות ללקוחות המשרד בתחומי נזיקין, ביטוח לאומי, תאונות, מחלות מקצוע, רשלנות רפואית ועוד.

"אנחנו מתכוננים לכל תרחיש אפשרי", אומר עו"ד אבו ורדה, "הקמנו תשתית טכנולוגית המאפשרת עבודה מהבית של עורכי הדין והמזכירות, אם לא יהיה באפשרותם להגיע למשרד. הכל במערכת מתוחכמת ומאובטחת כך שהמידע לא ידלוף החוצה".

לדבריו, בשבועיים האחרונים מגיעים למשרד פניות רבות של אנשים שמבקשים לקבל חוות דעת משפטית לגבי עובדים שנאלצו להיכנס לבידוד או אנשים שחויבו לבטל את יציאתם לחו"ל בימים אלה.

צופה ילודה רבה בעוד תשעה חודשים. הסקסולוגית ג'ודי כהן | צילום: דורון גולן
צופה ילודה רבה בעוד תשעה חודשים. הסקסולוגית ג'ודי כהן | צילום: דורון גולן

לעסקים ברחוב זה טוב

עם זאת, ניתן למצוא גם נקודות אור. בעלי חנויות ברחובות הערים, אלו שאינם נמצאים בתוך קניונים סגורים, מדווחים על עלייה בתנועת הקונים. "הרבה אנשים ועסקים שהזמינו סחורה מסין תקועים ללא מענה ונראה שזה עושה טוב לחנויות ברחוב", אומר בעל חנות בגדים בקרית מוצקין, "אנחנו לפני עונת החתונות והנשפים, אין מי שיספק את הסחורה מסין, והלקוחות מגיעים אלינו כי הסחורה שלי ברובה הגדול היא תוצרת הארץ ואין בעיות אספקה. הפגיעה בנו תהיה אם יסגרו אולמות שמחה ולא יהיה מי שיקנה בגדים לאירועים. החנויות ברחוב מהוות את התחליף לקניונים הסגורים, בהם סכנת הקורונה גדולה יותר. אני מעריך שהסחורה תוצרת הארץ תזכה עכשיו לתחייה מחודשת".

פחות זיהום אוויר

את ההשפעה של ההאטה הדרמטית בסחר ובתיירות העולמית ניתן לראות בתמונות לווייני מזג אוויר, בהם ניכרת בבירור ירידה חדה בזיהום האוויר ברחבי העולם.

בשלב זה עדיין מוקדם לדעת מהי ההשפעה של הקורונה על איכות האוויר במפרץ חיפה. מנכ"ל איגוד ערים חיפה, ד"ר עופר דרסלר: "אם יש ירידה בזיהום האוויר אצלנו היא מאוד מזערית כרגע, בעיקר בגלל שתנועת כלי הרכב ירדה. אם תהיה פה קטסטרופה כמו בסין, מפעלים ייסגרו ותהיה פחות תנועה של רכבים מזהמים, נראה ירידה משמעותית בזיהום האוויר. כרגע נראה לי שזה מתקדם לכיוון הקטסטרופה".

ומה עם הזוגיות?

אחד הדברים שטרם נבדק לעומק הוא השפעת הקורונה על החיים האישיים והזוגיים. "החיכוך המוגבר בבית והצפיפות משפחתית מביאים לרוב לוויכוחים, מריבות והתפרצויות, שאינם באים לידי ביטוי בימי שגרה, כאשר בני הזוג כמעט שאינם מתראים זה עם זה. מכאן, שהזמן המוגבר בשהייה בבידוד, הינו זרז שעלול לאפיין את העלייה בשיעור המתגרשים שצפויה להערכתי בסיום תקופה זו", אומר עו"ד גיא אופיר, המתמחה בדיני משפחה וירושה.

עו"ד אופיר: "הפגיעה הכלכלית שעלולה להיווצר בקרב בעלי העסקים והחשש מכך שמקומות עבודה עלולים לפטר בהמשך את מי מבין בני הזוג כתוצאה ממשבר כלכלי, שנגרם כתוצאה ישירה ממיתון, עלולים בסופו של דבר להשליך גם על מערכת היחסים בין בני הזוג ולגרום  לפירוק התא המשפחתי".

עו"ד אופיר מזכיר שחג הפסח המתקרב הוא גם בזמנים של שגרה גורם לחיכוך גבוה ולצפיפות משפחתית, על אחת כמה וכמה בימי הקורונה.

והסקס? מה איתו?

הסקסולוגית ג'ודי כהן ממליצה לשוהים בבידוד לגלות מחדש את המיניות. "בידוד מניעתי יכול להיות זמן מצוין להשתעשע בסקס", אומרת כהן, "לנשים וגברים שנמצאים לבדם בבידוד, אני ממליצה לאונן כי יש זמן ופרטיות. עבור נשים המכשיר הטוב ביותר זה מכשיר לעיסוי עצמי ב-200 שקלים בד"ר גב. לאנשים שנמצאים בבידוד עם בני או בנות הזוג, מומלץ לעשות סקס בשעות לא שגרתיות ובמקומות לא שגרתיים בבית. אפשר לחשוב על כל מיני דרכים חדשות, כמו שימוש במאכלים מתוקים, פינוק באמבטיה, תחפושות, משחקי תפקידים ולגלות את המיניות".

כהן מדגישה, כי פעילות מינית היא דרך טובה לשרוף קלוריות ולמנוע השמנה, ולדבריה, היא גם מחזקת את המערכת החיסונית".

כהן צוחקת כשהיא אומרת: "נראה לי שבעוד תשעה חודשים נראה זינוק במספר הלידות".

 

"מומלץ לעשות סקס בשעות לא שגרתיות ובמקומות לא שגרתיים בבית". הסקסולוגית ג'ודי כהן

צילום: דורון גולן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות