fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נגיף הקורונה: בקריות ובחיפה הלימודים יתקיימו כסדרם

במערכת החינוך במחוז חיפה, נכון לשעה זו, אין חולים מאומתים במוסדות החינוך, לכן בקריות ובחיפה הלימודים יתקיימו כסדרם. במשרד הבריאות מודאגים מצד אחד מהעלייה במספר החולים ומקצב ההדבקה ומצד שני מגמות של אדישות ושאננות
בקריות ובחיפה הלימודים יתקיימו כסדרם בכפוף להנחיות מסמך אורחות חיים המעודכן | צילום: shutterstock
בקריות ובחיפה הלימודים יתקיימו כסדרם בכפוף להנחיות מסמך אורחות חיים המעודכן | צילום: shutterstock

מניטור שיעור התחלואה בנגיף הקורונה עולה, כי עד עתה בכל מערכת החינוך בארץ יש 137 חולים מאומתים, עובדי הוראה ותלמידים שאינם ממחוז חיפה, מהם 103 (75 אחוז) הם עובדי הוראה ותלמידים מבית הספר הגימנסיה העברית בירושלים. יתר החולים מפוזרים בכל הארץ, כשבכל מקום הם מצויים בשיעורים בודדים וקטנים מאוד. לנוכח הניטור ותמונת המצב הברורה הוחלט במשרד החינוך, כי בקריות ובחיפה הלימודים יתקיימו כסדרם בכפוף להנחיות מסמך אורחות חיים המעודכן. משרד החינוך ימשיך לערוך ניטור שוטף אחר המתרחש במערכת ולקבל תמונת מצב עדכנית לשם המשך קבלת החלטות.

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל, מסר, כי על מנהלי מוסדות החינוך וצוותי החינוך להמשיך ולשמור בהקפדה על כללי הזהירות והמניעה בין כותלי בתי הספר בהם: עטיית מסיכה ושמירה ככל שניתן על מרחק ועל כללי ההיגיינה.

ד"ר הראל: "אנו כרגע נמצאים בשגרה חדשה, שגרה שהיא אינה אותה שגרה שהיינו מורגלים אליה והיא דורשת הסתגלות מחודשת להגבלות שנכפות עלינו. החזרה ל'שגרה' מחדדת לנו דילמות והתלבטויות שחלקן כבר היו קודם וחלקן התחדדו עתה. כולנו נמצאים בציפייה גדולה לחזרה לשגרה שהורגלנו אליה, ואכן, כל צעד שעושים לעבר השינוי המיוחל, מקדם אותנו אליה, אך גם צריך כל הזמן להמשיך ולהחזיק את ההגבלות וההנחיות שעדיין תקפות".

בעקבות העלייה המשמעותית במספר חולי הקורונה ובקצב ההדבקה בימים האחרונים, קיים שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, שורת התייעצויות עם גורמי המקצוע במשרדו, מהן עלה, כי הלימודים בבתי הספר יימשכו למעט במוסדות חינוך, שבהם התגלתה תחלואה בנגיף הקורונה.

אדלשטיין הנחה את אגף ההסברה במשרד הבריאות לפרסם קמפיין לציבור כדי לחזק את ההיענות לכללים למניעת התפשטות הנגיף. במשרד הבריאות מודאגים מצד אחד מהעלייה במספר החולים ומקצב ההדבקה ומצד שני מגמות של אדישות ושאננות המתבטאות בזלזול ובחוסר הקפדה על הכללים. במשרד הבריאות חוזרים ומדגישים, כי חובה לעטות מסכה במרחב הציבורי ובמקומות העבודה ולהקפיד על היגיינה ושמירת מרחק של שני מטרים מאדם לאדם.

חדשות נוספות

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות