fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משפחתו של סלומון טקה תובעת 2.5 מיליון שקלים פיצויים

במקביל לדיונים שמתנהלים במשפט הפלילי נגד הקצין שירה בסלומון טקה, הגישה משפחתו לבית המשפט המחוזי תביעת פיצויים נגד הקצין ונגד המשטרה
סלומון טקה ז"ל | צילום: אורון טובי

משפחתו של סלומון טקה תובעת פיצויים. טקה, 19, נורה למוות על ידי קצין משטרה בקרית חיים בקיץ בשנה שעברה. משפחתו הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה אזרחית נגד הקצין שירה ונגד המשטרה בסכום של כ-2.5 מיליון שקלים. יום לפני הגשת התביעה הכספית, החל שלב ההוכחות במשפטו של קצין המשטרה, המואשם בגרימת מוות ברשלנות.

סלומון טקה נורה למוות בחודש יולי אשתקד. עורכי הדין שהכינו את התביעה האזרחית טוענים, כי השוטר הפעיל כוח בלתי סביר, ללא שיקול דעת ומחשבה תחילה, מה שהוביל, לדבריהם, לאובדן חיים מיותר ולריסוק משפחתו ואוהביו.

"יריות אקדחו של הנתבע גבו את חייו של המנוח וסיכנו את חייהם של נערים צעירים נוספים, שבאורח נס לא נפגעו גם הם מהאש שנורתה ממרחק של כשלושה מטרים", נכתב בתביעה.

עוד נטען בכתב התביעה על קצין המשטרה: "איש משטרה מנוסה, איש חוק, האמור לשמש דוגמה ומופת בכל הנוגע לאיפוק ולשמירה על ריסון, חוצה את כל הקווים האדומים ופועל בהפקרות מתוך כוונה לגרום נזק… בתוך כך הוא זונח אמות מידה בסיסיות של מקצועיות, אחריות ומידתיות".

הפגנת בני העדה האתיופית בצומת קרית אתא, יולי, 2019 | צילום: דורון גולן

בכתב התביעה נאמר עוד כי טענותיו של קצין המשטרה על כך שטקה סיכן את חייו, היו מעין "קמפיין". מכתב התביעה: "המנוח, צעיר בלתי חמוש שהותקף באש על ידי קצין משטרה, הפך בפי נציגי הנתבע לתוקף בריוני, לראש ארגון פשע משולח רסן ומזרה אימה, שכאילו לא היה מנוס אלא לנטרלו".

עוד נטען בכתב התביעה: "הנתבע, קצין משטרה מוסמך וותיק, שבאמצע עיר בישראל ירה אש חיה לעברם של נערים לא חמושים לאחר שיצר 'יש מאין' אירוע מיותר, כושל ונגוע בכוחנות, אם לא בגזענות, הפך ללא פחות מאשר גיבור טרגי הנרדף על לא עוול בכפו, אם לא לקורבן ממש".

כתב התביעה טרם נענה על ידי המשטרה עורך דינו של קצין המשטרה, עו"ד יאיר נדשי.

שלב ההוכחות

בתחילת השבוע נפתח שלב ההוכחות במשפטו של קצין המשטרה, ששמו אסור בפרסום בשל האיומים על חייו.

בדיון עלתה הטענה כי הירי שביצע הקצין, שנאשם בגרימת מוות ברשלנות, אינו תקין ואינו מעוגן בנוהלים. חוקרת מח"ש שהייתה מעורבת בחקירה העידה, כי בעת האירוע אכן התמודד הקצין עם טקה וחבריו שסחטו נער צעיר על רקע עסקת סמים.

מותו של טקה הצית גל מחאה נרחב בקרב יוצאי אתיופיה בישראל. במשך ימים ארוכים הפגינו אלפי צעירים ברחבי הארץ, חסמו צירי תנועה, גרמו נזק רב לרכוש ולתעשייה ובכמה מוקדים המחאה התלקחה למקרים של אלימות קשה בין המפגינים למשטרה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות