fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפקד חדש לתחנת זבולון: נצ"מ ניר יונה

נצ"מ ניר יונה מחליף את נצ"מ קובי קרני בפיקוד על התחנה הגדולה ביותר במחוז חוף. בשלוש השנים האחרונות פיקד על תחנת אום אל-פאחם. נצ"מ קרני קודם לתפקיד קצין אגף המבצעים של מחוז חוף
חילופי מפקדים בתחנת זבולון | צילום: דוברות המשטרה
חילופי מפקדים בתחנת זבולון | צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל ערכה הבוקר, ראשון, טקס חילופי מפקדים במרחב אשר. נצ"מ ניר יונה קיבל את הפיקוד על תחנת משטרת זבולון. הוא מחליף בתפקיד את מפקד התחנה בארבע השנים האחרונות, נצ"מ קובי קרני.

הטקס התקיים במתכונת מצומצמת בשל מגבלות צו השעה והועבר באמצעים טכנולוגיים בזמן אמת לסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומשפחות הקצינים.

תחנה מצטיינת במחוז חוף

תחנת זבולון, שבה משרתים כ-350 שוטרים, נבחרה לתחנה מצטיינת במחוז חוף לשנת 2019 לאחר שהציגה ירידה חדה בנתוני הפשיעה בקריות וזכתה במקום השני הארצי כתחנה קהילתית מצטיינת.

תחנת זבולון משרתת 11 רשויות מקומיות. בתחומה מקומות בילוי מרכזיים ברחובות חלוצי התעשייה, אח"י אילת ושדרות ההסתדרות, שבהם יש כ-47 מועדונים שמושכים בליינים מכל הארץ, אזורי תעשייה גדולים ואוכלוסייה של כ-300 אלף בני אדם.

מימין: נצ"מ קובי קרני ונצ"מ ניר יונה | צילום: דוברות המשטרה

תוכנית לטיפול בבני נוער

קרני החל לפקד על תחנת זבולון באחת התקופות הרגישות בתחנה, לאחר שמפקד התחנה דאז, נצ"מ אילן סרדל נאלץ לעזוב את תפקידו בעקבות תלונות שהוגשו נגדו והתבררו מאוחר יותר כחסרות שחר.

במהלך כהונתו של קרני, הושם דגש על טיפול בעבריינות בני נוער, בעיקר בתחום האלכוהול והסמים. קרני הטמיע תוכנית לטיפול בבני נוער, הכוללת הסברה במוסדות החינוך בהתאם לגיל. מדיניותו הייתה להימנע ככל האפשר מרישום פלילי לבני נוער, כדי להעניק להם הזדמנות נוספת לתיקון דרכיהם.

בין האירועים המרכזיים שאפיינו את תקופת כהונתו של קרני הייתה גם מלחמת כנופיות, שבמסגרתה חוסלו ונפצעו עבריינים באמצעות פצצות שהוטמנו במכוניות. על אף שהחיסולים התבצעו בלב ריכוזי אוכלוסייה, לא נפגעו עוברי אורח, אולם עבריינים רבים נהרגו או נפצעו קשות.

מפקד תחנת זבולון, נצ"מ ניר יונה | צילום: דוברות המשטרה

יום חגיגי

מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב פרץ עמר: "היום זהו יום חגיגי לתחנת זבולון, למרחב אשר ולמחוז. לגזרת תחנת זבולון מאפיינים ייחודיים ואתגרים עצומים, הן בהיבטי השירות לתושבי הסביבה דרך הטיפול בתופעות הפשיעה והן בהתמודדות עם אתגרים ביטחוניים ואחרים. ביום זה מועברת האחריות הגדולה מידי קובי לידי ניר".

למפקד היוצא נצ"מ קרני, אמר ניצב עמר: "נכנסת לתפקיד לפני ארבע שנים לאחר תקופה שבה לא היה מפקד תחנה. מיד הבנת שהאתגר לא פשוט והתמודדת איתו בצורה הראויה ביותר.
"פעלת במקצועיות ובנחישות לשיקום האקלים הארגוני בתחנה. עם הזמן הפכה התחנה למובילה הן במישור המבצעי והן במישור הקהילתי. נבחרת לתפקיד משפיע ומרכזי בארגון ובמחוז. אין ספק, כי גם בתפקיד זה תדע להביא את יכולותיך ואופייך הנעים לטובת המחוז כולו".

למפקד הנכנס נצ"מ ניר יונה, ששירת בעבר בתחנת זבולון, אמר עמר: "שימשת מפקד תחנת אום אל-פאחם כשנתיים וחצי, בהן הובלת תהליכים משמעותיים להתעצמות התחנה והעצמת השוטרים. הינך מנהיג יוזם, מוביל, נמצא תמיד לצידם של שוטרים, מלווה אותם ודואג אישית לכל פרט בעניינם.
"אתה מהווה דוגמה לכל אחד ואחד מהשוטרים – בבחינת נאה דורש ונאה מקיים. אין ספק, כי אתה האיש הנכון להתמודד בעת הזו עם האתגרים המשמעותיים הנמצאים על סדר יומם של המחוז והמרחב ואני בטוח שתעמוד בהם באופן מכובד וראוי".

נצ"מ ניר יונה, מתגורר בעפולה עם בת זוגו שיקמה ושלושה ילדים. הוא בוגר תואר ראשון במינהל עסקים ותואר שני במזרחנות ובקרימינולוגיה. הוא החל את דרכו במשטרת ישראל ב-1994 כלוחם מג"ב בגזרת טול כרם ומילא שורה של תפקידי פיקוד, בהם: מפקד קורס מ"כים במג"ב, מפקד יס"מ מחוז חוף, סגן מפקד תחנת זבולון ומפקד תחנת אום אל-פאחם בשלוש שנים האחרונות.

עוד חדשות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות