fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעבדת החדשנות ESIL במפרץ חיפה והמכון למחקר ביולוגי יקדמו במשותף טכנולוגיות סביבתיות מתקדמות

מעבדת החדשנות ESIL, הפועלת במפרץ חיפה, הודיעה, כי היא מתכוונת להשקיע וללוות מדי שנה בין ארבעה לשישה סטארט-אפים חדשים, שיקבלו מימון של עד 2 מיליון שקלים לכל מיזם
תי הזיקוק במפרץ חיפה | צילום: דורון גולן
בתי הזיקוק במפרץ חיפה | צילום: דורון גולן

המכון למחקר ביולוגי חתם על הסכם פיתוח טכנולוגיות סביבתיות מתקדמות עם מעבדת החדשנות ESIL. זהו ההסכם הפיתוח המשמעותי הראשון למעבדה בבעלות קבוצת בזן, EDF Renewables והתאגיד הבריטי Johnson Matthey מאז החלה לפעול לפני כחודשיים ממפרץ חיפה.

מנכ"ל המכון למחקר ביולוגי, פרופ' שמואל שפירא ומנכ"ל מעבדת החדשנות, אלי צימבליסטה, מסרו בהודעה משותפת, כי שני המכונים ישתפו בידע ומידע על סטארט-אפים ובפתרונות מחקר ופיתוח ייחודיים שרלוונטיים לשני הגופים, על מנת להאיץ פיתוח של טכנולוגיות מתקדמות לאיתור מוקדם של מזהמים באמצעות רשתות התקשורת. שני המכונים סיכמו על פעילות משותפת לפיתוח סנסורים מסוגים שונים בשליטה מרחוק על גבי רשתות תקשורת, פתרונות לניטור זיהומים בריכוזים שונים וכן פיתוח משותף של טכנולוגיות סביבתיות בתחומי הביולוגיה והכימיה תוך ניצול תשתיות ויכולות ייחודיות הקיימות בשני הגופים.

ESIL הודיעה, כי היא מתכוונת להשקיע וללוות מדי שנה בין ארבעה לשישה סטארט-אפים חדשים, שיקבלו מימון של עד 2 מיליון שקלים לכל מיזם במהלך תקופה מצטברת של שנתיים.

היזמים יפעלו בין היתר במעבדה שבמתחם בתי הזיקוק במפרץ חיפה בשטח ייעודי שהוכשר עבורם במקום. בנוסף לסיוע הכספי וחיבור לחברות מובילות וסיוע בליווי וייעוץ של מומחים טכנולוגיים וחיבור לשוקי היעד בישראל ובחו"ל, תתאפשר ליזמים גישה לתשתיות חיוניות ולביג דאטה, לצורך ביצוע פיילוטים לבחינת הטכנולוגיות בתנאי אמת במתקני חברות-האם של המעבדה.

על המכון למחקר ביולוגי בישראל

המכון למחקר ביולוגי בישראל הוא מכון מחקר יישומי למחקר ופיתוח רב תחומי מתקדם בתחומי הביולוגיה, הכימיה, הסביבה והאטמוספירה לחיזוק יכולותיה וחוסנה של מדינת ישראל, למתן מענה בתחומי הגילוי, הזיהוי והטיפול התרופתי ולהגנה על אזרחי המדינה.

המכון פועל מתוך ערכי מצוינות, איכות אנושית וארגונית שמובילים לחדשנות מדעית והישגים פורצי דרך ונהנה מתשתיות טכנולוגית ייחודית ומתקדמות, לרבות מעבדות ומתקנים ביוטכנולוגיים המאפשרים ייצור של מוצרים וחיסונים, בתנאי רגולציה מחמירים של תקני GMP ו – ISO. המכון זוכה להכרה ושיתופי פעולה מדעיים עם מוסדות מחקר מובילים וחברות בארץ ובחו"ל והונחה במשימה הלאומית לייצר נוגדנים וחיסון לקורונה.

על מעבדת ESIL

מעבדת ESIL היא שותפות של שלושה תאגידים מובילים, חלקם בינלאומיים בתחומי האנרגיה והכימיה: קבוצת בזן חיפה, EDF Renewables – חברת האנרגיה הבינלאומית הצרפתית, ותאגיד הכימיה הבריטי Johnson Matthey, המתמחה בייצור קטליזטורים ומגוון מוצרים בתחום הטיפול במזהמים.

ESIL החלה בפעילותה לפני כחודשיים עם תקציב הקמה של כ-12 מיליון שקלים. בשבועות האחרונים החלה המעבדה לקדם שורה של הסכמי שיתוף פעולה עם חברות וגופים שונים במשק לקראת קליטת היזמים שיפעלו במעבדה, ולייצר עבורם רשת (Network) שתאיץ את הפיתוחים החדשים יחד עם התעשייה.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות