fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקורונה: מיזם העזרה לציבור של עו"ד ליזה דמרי

עו"ד ליזה דמרי, מומחית בדיני עבודה, פתחה קבוצת ווטסאפ שבה היא משיבה לשאלות עובדים שכירים, בעלי עסקים עצמאיים, נשים בחופשת לידה ועוד. היא מזהירה: "המון עסקים קטנים יקרסו"
מיזם עזרה לציבור. עו"ד ליזה דמרי | צילום: ניצן שלם
מיזם עזרה לציבור. עו"ד ליזה דמרי | צילום: ניצן שלם

עם תחילת בהלת הקורונה והחלטת הממשלה על מעבר למשק לשעת חירום, מוצאים עצמם שכירים ועצמאים בתוך כאוס כלכלי. עו"ד ליזה דמרי, החליטה הרימה את הכפפה והקימה מיזם עזרה לציבור. היא פתחה קבוצת ווטסאפ שבה היא חולקת חינם, לכל דורש, את הידע המשפטי שלה בדיני עבודה.

עד מהרה התמלאה הקבוצה במספר המרבי של החברים, ודמרי מוצאת את עצמה עונה על שאלות בדיני עבודה משמונה בבוקר עד תשע בלילה.

כל סוגי העובדים

עו"ד דמרי: "בקבוצה יש עובדים מכל הסוגים – בעלי עסקים, שכירים, נשים בחופשת לידה וגם אנשי ספורט. הם לא מקבלים הסברים או תשובות מהגופים המוסמכים, והם נמצאים במצוקה. נשים בחופשת לידה לא יודעות מה יהיה כשתסתיים החל"ת שלהן.

"עובדים בחופשת מחלה לא יודעים אם יש להם מקום עבודה לחזור אליו. אנשים פשוט לא מודעים לזכויות שלהם. אנשים פוחדים ממה שיקרה להם ביום שבו יסתיים החל"ת שלהם. יש לי המון ידע ואני חולקת אותו בחינם בשמחה עם אחרים. אני מעדיפה שאנשים יקבלו מידע אמין ומקצועי ואני עושה את זה כי מדובר בערבות הדדית".

עסקים יקרסו

עו"ד דמרי מזהירה, כי על פי המידע שברשותה, לאחר שמצב החירום יסתיים, יעמוד המשק הישראלי בפני משבר קשה מאוד. "המון עסקים קטנים עומדים לקרוס כמו מספרות ועסקי קוסמטיקה. אני צופה שיהיה גל של עסקים שיודיעו על חדלות פירעון ונראה עלייה חדה בפשיטות רגל. המון עסקים יקרסו וייסגרו".

עו"ד דמרי מביאה לדוגמה את גני הילדים הפרטיים שנסגרו בהוראת הממשלה. לדבריה, גני ילדים פרטיים רבים כבר שוקלים לנקוט צעדים של צמצום פעילות ואף סגירה מוחלטת מכיוון שעל פי חוק ההורים אינם משלמים על התקופה הנוכחית.

"זה אפקט דומינו", מסבירה עו"ד דמרי, "צריך רק שלושה חודשים ללא תזרים מזומנים כדי שעסק יקרוס. מרבית העסקים הקטנים קמו על הלוואות מהבנקים ולא יהיה להם מהיכן להחזיר את ההלוואות. בעל העסק לא יוכל לשלם לספקים ואלו בתורם לא יוכלו לשלם הלאה בשרשרת".

לקבוצת הווטסאפ של עו"ד ליזה דמרי – כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות