fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת המכנסיים הקצרים הגיעה לחטיבת הביניים בקרית מוצקין

תלמידות בחטיבת הביניים נתניהו הגיעו לבית הספר במכנסיים קצרים. כשהתבקשו להחליפם, יצאו להפגין. לטענתן, בית הספר מקפח אותן בכך שאינו מאפשר להן ללבוש מכנסיים קצרים באורך של המכנסיים המותרים לבנים
מחאת המכנסיים הקצרים בחטיבת הביניים נתניהו בקרית מוצקין | צילום: עצמי
מחאת המכנסיים הקצרים בחטיבת הביניים נתניהו בקרית מוצקין | צילום: עצמי

מחאת המכנסיים הקצרים הגיעה לקרית מוצקין, כשתלמידות חטיבת הביניים יונתן נתניהו קיימו הבוקר, חמישי, הפגנה בחצר בית הספר. לטענתן, בית הספר מקפח אותן בכך שאינו מאפשר להן ללבוש מכנסיים קצרים באורך של המכנסיים המותרים לבנים.

הבוקר, כשהתלמידות הגיעו לבית הספר לבושות במכנסיים קצרים נאמר להן, כי המכנסיים קצרים מדי, לפני תקנון בית הספר ועליהן להחליף אותן למכנסיים מתאימים. בתגובה לכך, תלמידות רבות ערכו מחאה ספונטנית בשטח בית הספר בקריאה לאפשר להן להגיע עם מכנסיים קצרים על פי שיקול דעתן.

אמה של אחת התלמידות אמרה, כי התלמידות מוחות על כך שלבנים מותר לבוא עם מכנסיים קצרים יותר, ואילו הבנות מחויבות ללבוש מכנסיים המגיעים עד הברך. יצוין, כי באמנת בית הספר בנוגע לתלבושת קיץ נכתב כך: "חולצת טי קצרה, חלקה במגוון צבעים הנושאת את סמל בית הספר. מכנסיים בצבע אחיד מכל סוג בד ללא הדפסים (מכנסיים קצרים עד הברך)".

גורם חינוכי מסר, כי האמנה נכתבה בשיתוף ההורים והתלמידים תוך הקפדה על עקרון השוויוניות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "קוד הלבוש מצוי בסמכות ובאחריות בתי הספר. משרד החינוך סומך על מנהלי בתי הספר שהם מפעילים את מיטב שיקול דעתם בסוגיה זו".

השבוע פרסמנו כי תלמידות באורט דפנה בקרית ביאליק הורשו להגיע במכנסיים קצרים בימי החום הכבד. זאת לאחר שקבוצת תלמידות משכבת ט׳ פנתה למנהלת, בבקשה לאשר הגעה לבית הספר במכנסיים קצרים, ובקשתן לא נפלה על אוזניים ערלות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות