fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה וחצי מאסר בפועל לשוטר שלקח שוחד מבעלי בתי בושת

גרי רבינוביץ', רכז מודיעין לשעבר במחוז חוף של המשטרה, הורשע שהעביר מידע לבעלי בתי בושת על פעילות משטרתית בתמורה לכספי שוחד
בית משפט | צילום: פוטוליה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר מאסר בפועל של שנה וחצי וקנס של 10,000 שקלים על גרי רבינוביץ', רכז מודיעין לשעבר במחוז חוף של המשטרה, שהורשע בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

במסגרת תפקידו כרכז מודיעין באזור חיפה, הכיר רבינוביץ את ב', ששימש מנהל של בתי בושת בחיפה, שבוצעו בהם פשיטות משטרתיות. בין רבינוביץ' לבין ב' נוצר קשר, שבמסגרתו נהגו השניים להיפגש מדי שבוע ולשוחח טלפונית, בין היתר, באמצעות טלפון מבצעי. במסגרת הקשר ביניהם, סיפר ב' לרבינוביץ' על עסקי בתי הבושת שניהל, על הרווחים שהוא מפיק ועל פעילותם העסקית. ב' אף עדכן אותו בעניין הבאת נשים לארץ לצורך העסקתן בזנות. רבינוביץ', תוך ניצול תפקידו, הורשע שסייע לב', בין היתר, בכך שמסר לו מידע על אודות פעילות משטרתית, התערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת שבניהולו של ב' והעלים עין מעסקי בתי הבושת והעבירות הפליליות החמורות שאותן ביצע ב' ושעליהן דיווח לו.

שיבוש הליכי משפט

רבינוביץ' הורשע בשיבוש הליכי משפט, שכן באחת הפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת שתחת ניהולו של ב', ציין רבינוביץ בכזב בפני הכוח המשטרתי, כי ב' אינו מפעיל במקום בית בושת ואף הדריך את ב' למסור גרסה שקרית בחקירתו.

בנוסף לכך, קשר רבינוביץ' קשר שוחד נוסף עם א', שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו, בין היתר, הגנה מפני פעילות משטרתית, בתמורה לכספים אותם נתן לו א'. א' שיתף פעולה עם הפרקליטות וחתם על הסכם עד מדינה.

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה לגזור על רבינוביץ' עונש מאסר ממושך. "יש לראות בחומרה את התנהלותו של רבינוביץ", טענה המחלקה לחקירות שוטרים, "שכן מדובר במערכת יחסים שוחדית בין שוטר האמון על מניעת עבריינות, אשר מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי בושת, סייע להם ואף העלים עין מעבירות חמורות שביצעו".

בית המשפט קבע כי שוטר אשר מנצל את תפקידו ובמקום להביא למניעת פעילות עבריינית, פעם אחר פעם הוא נמנע מלדווח על עבירות, מחבל בעבודת המשטרה ובאמון הציבור במערכות אכיפת החוק, ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח".

ענישה והרתעה

מגזר הדין: "מדובר בהתנהלות שנמשכה חודשים ארוכים, קבלת מתת באופן חוזר ונשנה, כשכל מערכת הקשר עם אותם נותני שוחד החלה ונמשכה, תוך סטייה מנוהלי עבודה משטרתיים בהיבטים של תיעוד ודיווח… הנזק שנגרם ממתן מצג לפיו רכז מודיעין במשטרה מונע מהטבות שניתנות לו על ידי גורמים עברייניים הינו משמעותי".

השופט הדגיש גם את הפן ההרתעתי וקבע: "דווקא בגלל מורכבות תפקיד רכז המודיעין ומעמדו נדרשת ענישה ממשית המבהירה את חובת הזהירות, השקיפות וההקפדה על עבודה לפי נהלים מדויקים, נהלים שבאו לעולם גם כדי למנוע התדרדרות במדרון חלקלק לעבר מערכת קשר בלתי חוקית עם אותם מקורות הנטועים בעולם העברייני, מדרון בו החליק הנאשם".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות