fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבטחת שהרתה והופלתה בשל כך בעבודתה תפוצה בעשרות אלפי שקלים

התובעת, תושבת קרית מוצקין, טענה כי העברתה מתפקיד מאבטחת לעבודה מינהלתית רק משום שהרתה היא אפליה. היא תפוצה ב-40 אלף שקלים
צילום אילוסטרציה: פיקסאביי
צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

תושבת קרית מוצקין, 34, שעבדה כמאבטחת בבתי המשפט, תפוצה בסכום של עשרות אלפי שקלים בעקבות תביעה שהגישה נגד המדינה. בתביעתה טענה, כי כאשר הודיעה שהיא בהריון היא הופלתה לרעה. את המאבטחת ייצגו בהליך המשפטי עו"ד יריב רז ועו"ד אדיר צבי ממשרד צבי-רז ושות' עורכי דין.

המאבטחת ששירתה בצה"ל במגוון תפקידים, בהם קצינת קליעה וקצינת אג"מ של בסיס האימונים של חטיבת גולני. היא השתחררה בדרגת סרן, נקלטה לעבודה כמאבטחת בבתי המשפט בצפון ובתוך כך ממשיכה לשרת במילואים.

בתביעה שהגישה נגד המדינה, טענה המאבטחת, כי לפני כשלוש שנים היא דיווחה לקצין הביטחון (קב"ט) האחראי עליה כי היא נמצאת בחודש השני להריונה הראשון. מרגע זה, לטענתה, השתנה כלפיה היחס באופן קיצוני והיא הופלתה רק בשל הריונה. הקב"ט העביר אותה לתפקיד מינהלתי, צעד שהביא לצמצום משרתה ולהפחתה בשכרה החודשי.

עו"ד אדיר צבי ועו"ד יריב רז | צילום: עצמי

"את צריכה להיות מודעת שאני עושה לך טובה"

עוד נטען בכתב התביעה, כי המאבטחת ביקשה מהקב"ט להשאיר אותה בתפקיד אבטחה, כדי ששכרה לא ייפגע, אך הוא ענה לה, כך על פי כתב התביעה: "את צריכה להיות מודעת לכך שאני עושה לך טובה שאני משאיר אותך פה כשנכנסת להריון. תרשמי טוב מה שאני אומר לך. מותר לי להתחיל הליך פיטורים עם אישה בהריון. אם המקצוע הוא פיזי ואישה נכנסה להריון ואני מוכיח שאין לי משהו אחר להעסיק אותה שהוא לא באבטחה, משרד העבודה מאשר פיטורים כאלה.

"אני בא לפנים משורת הדין, כי אני זוכר לך חסד נעורייך, מאבטחת שלנו שגדלה פה, בוא נעזור לה להזדקן בכבוד עד ללידה, שתקבל את דמי הלידה והכל יהיה בסדר. ועכשיו זה בא עליי בהפוך על הפוך. את באה אליי עם שיח על זכויות. אני לא אוהב את זה. אהה, תשמע, אני רוצה לשבת פה רגל על רגל".

בעקבות דברים אלה הגישה המאבטחת לבית הדין לעבודה תביעת פיצויים נגד המדינה. במסגרת הסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין, נקבע כי המאבטחת תפוצה על ידי המדינה ב-40 אלף שקלים.

עורכי הדין רז וצבי מסרו: "אנחנו שמחים וגאים שהעבודה הקשה השתלמה ושהאמת יצאה לאור. זהו ניצחון ענק לציבור הנשים ולשוויון. קיבענו את העובדה שכל מעסיק, באשר הוא, חייב לשמור על זכויות נשים בהריון ואסור להפלות אף אחת רק מפני שהיא בחרה להביא ילד לעולם".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות