fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להימנע ככל הניתן ממדורות ל"ג בעומר

על פי נתוני איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה, מדי שנה ישנה עלייה חדה של מאות אחוזים בזיהום האוויר בגלל מדורות לג בעומר
מדורה. צילום: פיקסאביי

לקראת חגיגות לג בעומר אשר יתקיימו בלילה שבין יום חמישי לשישי, באיגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה הוציאו מכתב הקורא לראשי הערים בקריות לעודד את התושבים להימנע מהדלקת מדורות ככל הניתן, תוך עידוד לאחד מדורות ובהתמקדות בפעילויות מגוונות חלופיות.

איגוד ערים להגנת הסביבה אומר כי מדורות לג בעומר מייצרות זיהום אויר בהיקף לא מבוטל. העשן הנפלט מהמדורות רעיל לבני האדם,  לבעלי החיים ולצמחיה, הוא מכיל רמות גבוהות של פחמן דו חמצני וגזים מסוכנים נוספים. העשן מכיל חלקיקים נשימים של מוצק או נוזל הנפלטים ומרחפים באוויר שאנו נושמים. ככל שהחלקיקים קטנים יותר, כך הם נשארים זמן רב יותר באוויר ויכולים לגרום לנזק לטווח ארוך.

על פי הנתונים, כל שנה ישנו גידול של 200 אחוזים ולעיתים אף למעלה מ-1000 אחוזים של חלקיקים קטנים pm2.5  וגידול משמעותי ברמותco  שנמדדו בתחנות האיגוד. החלקיקים הנפלטים מהמדורות חודרים דרך מערכות הנשימה ומיצרים בעיות בריאותיות בדרכי הנשימה, וכך הסכנה הבריאותית גדלה גם כן. בנוסף, למדורות רבות מושלכים קרשים צבועים וכאלו הספוגים בממיסים, פלסטיק וחומרים נוספים. כל אלה, מכילים חלקיקים מסרטנים וגורמים לעלייה נוספת בזיהום האוויר.

יו"ר איגוד ערים, עו"ד שרית גולן שטיינברג: "אני קוראת לראשי הערים והמועצות ולכלל נבחרי ואנשי הציבור החיים באזור מפרץ חיפה והקריות לסייע לציבור ולמצוא דרכים יצירתיות בכדי לחגוג את לג בעומר תוך צמצום או מניעת הדלקת המדורות. וודאו שהציבור יכיר את ההנחיות ויפעל על פיהן. בהתנהלות אחראית נוכל לצמצם משמעותית את הפגיעה הבריאותית והסביבתית של המדורות".

מנכ"ל איגוד ערים, ד"ר עופר דרסלר: "אני קורא לתושבי אזור מפרץ חיפה לנהוג באחריות סביבתית רבה לקראת החג. אזור מפרץ חיפה לא חף, בלשון המעטה, מזיהומים אחרים וכל תוספת שכזו פוגעת קודם כל בנו, ובעיקר באוכלוסיות בסיכון. בלג בעומר השנה השתדלו לחגוג אחרת".

מאיגוד ערים נמסר עוד כי ברור לנו כי התושבים, ובעיקר הילדים מצפים לחג זה, אך אנו ממליצים לפרסם לציבור הרחב את המלצתנו להימנע מהדלקת מדורות, וכל שכן מדורות גדולות תוך הקפדה שלא להדליק עצים צבועים או המכילים חומרים ממיסים ולשאוף לאיחוד מדורות של גנים או כיתות.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות