fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא רק באיטליה. שירת המרפסות גם בקרית מוצקין

יבוא מאיטליה: תושבי קרית מוצקין החליטו הערב להעלות את המורל הלאומי ואימצו מהאיטלקים את רעיון שירת המרפסות
בצל הקורונה, שירת המרפסות. הערב בקרית מוצקין | צילום: איתי רויטמן
בצל הקורונה, שירת המרפסות. הערב בקרית מוצקין | צילום: איתי רויטמן

שירת המרפסות הגיעה מארץ המגף, איטליה, לקרית מוצקין.

תושבי קרית מוצקין החליטו הערב להעלות את המורל הלאומי באמצעות שירה במרפסות הבתים. היוזמה, שהחלה בשכונות משכנות אומנים ונווה גנים, תפסה תאוצה והתפשטה בכל רחבי העיר.
ראש העירייה חיים צורי: "בימים אלו אני גאה בתושבים שלנו על העמידה האיתנה, המורל ושמחת החיים".

יבוא מאיטליה

שירת המרפסות יובאה אלינו מארץ המגף, איטליה, המדינה שעד כה נפגעה בצורה הקשה ביותר ממגפת הקורונה (מלבד סין) – עם כ-28 אלף חולים וכ-2200 מתים נכון לשעה זו.

ובתוך כל הכאוס הזה, החלו תושבי ארץ המגף במנהג מקורי להעלאת המורל, וברשתות החברתיות הופצו סרטונים של איטלקים ששרים במרפסות בתיהם, בדומה למסורת הסרנדות.

צפו: שירת המרפסות של תושבי קרית מוצקין

שירת המרפסות בתוך הכאוס

החיים באיטליה נעצרו כמעט לחלוטין, גם שם בתי הקפה, המסעדות, בתי הקולנוע, המוזיאונים והתיאטראות סגורים והתקהלויות נאסרו לחלוטין.

המקרים הראשונים של התפרצות נגיף הקורונה באיטליה אושרו ב-31 בינואר 2020, כאשר שני תיירים סינים ברומא נמצאו חיובים לנגיף הקורונה.

שבוע לאחר מכן, איטלקי שחזר לאיטליה מהעיר ווהאן שבסין, אושפז בבית החולים ואושר כי הוא המקרה השלישי של נגיף הקורונה באיטליה.

מאוחר יותר התגלה מקבץ מקרים, החל מ-16 מקרים שאושרו בלומברדיה ב-21 בפברואר.60 מקרים נוספים ומקרי המוות הראשונים דווחו ב-22 בפברואר.

נכון ל-13 במרס, בקרב מדינות עם לפחות מיליון אזרחים, באיטליה יש את השיעור הגבוה ביותר בעולם של מקרי הידבקות בקורונה לנפש.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות