fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא כולם נגדנו: משלחת של מנהיגות מוסלמיות מארה"ב הגיעה לביקור סולידריות בארץ

את אירוח המשלחת בארץ ארגנה התנועה למאבק באנטישמיות. "דווקא בימים אלה של גל אנטישמיות נגד יהודים בעולם, ביקור סולידריות של משלחת נשים מוסלמיות חזקות ומשפיעות, הוא צעד אמיץ ויוצא דופן", סיכם מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות
המשלחת בכפר יסיף צילום: התנועה למאבק באנטישמיות

משלחת יוצאת דופן של מנהיגות מוסלמיות מטעם ארגון AMMWEC  ארגון זכויות נשים המעצים נשים מוסלמיות אמריקניות מרקעים שונים בארצות הברית, נחתה בסוף השבוע האחרון בארץ לביקור סולידריות ותמיכה בישראל. מבין המשתתפות שלקחו חלק בביקור, פעילות זכויות נשים, נשות חינוך, עורכות דין הפעילות בנושאי חופש דת ושוויון מגדרי וכן שני פעילי זכויות אדם שהצטרפו למשלחת. את אירוח המשלחת ארגנה התנועה למאבק באנטישמיות, הפועלת בשנים האחרונות כקול צעיר, בועט וחדש הנאבק בתופעה העתיקה ברחבי העולם. 

המשלחת המרגשת, אותה הובילה הדיפלומטית האמריקנית אנילה עלי מפקיסטן, ביקרה באופקים, ברהט ובשדרות, פגשה את מפוני כפר עזה בשפיים, נפגשה עם משפחות חטופים, עם צוות ארגון "איחוד הצלה" ועוד.

כמו כן, נפגשו חברות המשלחת עם הגברת הראשונה, מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה, בבית הנשיא, וקיבלה סקירה על בני העדות השונות בישראל: יהודים, בדואים ודרוזים כאחד, שנפגעו מאירועי הטבח של השבת השחורה.

את המשלחת ליוותה בביקורה בישראל תת אלוף במיל' סימה ואקנין גיל, לשעבר הצנזורית הראשית ומנכ״לית המשרד לנושאים אסטרטגיים, המשמשת כיום כחברת הנהלה וממקימות התנועה למאבק באנטישמיות.

את אחד מרגעי השיא בסיור בישראל סיפק הביקור ביישוב הדרוזי כפר יאסיף, שם נפגשה המשלחת עם בכיר במועצה הדתית של העדה הדרוזית ושמעה ממנו על בני העדה והשתלבותם בחברה הישראלית. חברי המשלחת הביעו צער על בני העדה שנפלו במלחמת חרבות ברזל והודו לעדה הדרוזית על עמידתה האיתנה מול רוע החמאס. 

"במיוחד עכשיו, באווירה הבינלאומית הקשה, גל האנטישמיות והאנטי ישראליות, נדרש אומץ יוצא דופן מצד הנשים המוסלמיות האלו להגיע לביקור הזדהות בישראל", סיכם סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות