fbpx

לאחר החיסול בלבנון: מעל ל-200 רקטות שוגרו לעבר יישובים בצפון | וידאו

מטחים כבדים נורו הבוקר (ד') חג השבועות, לעבר הגליל העליון, הגליל התחתון והכנרת. כתוצאה מהנפילות, שריפות בכמה מוקדים. חיזבאללה הודיע שירה נ"ט למפעל מיגון כלי הרכב פלסן סאסא. צה"ל תקף משגר בדרום לבנון. לכתבה המלאה ולתיעוד היירוטים על ישובי הצפון *
תיעוד היירוטים בחג השבועות מעל צפת - וידאו בהמשך הכתבה | צילום: דובי כהן

לאחר החיסול הדרמטי של טאליב סאמי עבדאללה, מפקד בכיר בשורות חיזבאללה בלבנון: מעל ל-200 רקטות חצו היום (רביעי) חג השבועות, לשטח ישראל מלבנון כשנורו לעבר שורת יישובים בצפון. זאת, בכמה "סבבים".

בין היתר, הופעלו אזעקות בגליל העליון, הגליל התחתון, אזור הכנרת וצפת. בטבריה, הופעלה אזעקה לראשונה מאז אוקטובר.

מצה"ל נמסר כי חלק מהשיגורים יורטו, וכי נפילות זוהו בכמה מרחבים בצפון, כתוצאה מהן פרצו שריפות בכמה מוקדים. מאוחר יותר, הותקף משגר בדרום לבנון ממנו בוצע ירי. נכון לשעה זו לא ידוע על נפגעים.

היירוטים מעל צפת – צפו בתיעוד:

צילום: דובי כהן

בעקבות הירי המסיבי למרחב הצפון, לוחמי האש, מטוסי הכיבוי וצוותים נוספים מקק״ל, רט״ג וצה״ל ממשיכים לפעול לכיבוי שריפות במרחב ביריה, קדיתא, עין זיתים וצבעון. הצוותים מתקרבים להכלה של השריפות.

מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים: ״בעקבות ירי מסיבי למרחב הצפון בשעות הבוקר, פרצו מספר שריפות שהתפשטו וסיכנו יישובים ומתקנים אסטרטגיים. הזנקנו לזירות השריפה צוותים מרובים, כולל תגבור מתחנות מחוז צפון וכן ממחוזות חוף, מרכז ודן. בשלב זה אנחנו נמצאים בשליטה בכל האירועים והצוותים פועלים לבצע כיבוי סופי ולהגיע לשליטה מלאה. לוחמי האש ישארו בזירות גם בשעות הקרובות כדי לחסל את כל מוקדי השריפה״.

בקריית שמונה פעלו 7 צוותי כיבוי לכיבוי שריפה שפרצה על לוחות סולאריים בגג מבנה תעשייה – שליטה מלאה במקום. לא ניתן לקבוע כעת את סיבת פרוץ השריפה.

מהשריפות בקדיתא בצפון | צילום: כב״ה צפון

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר יו"ר פורום קו העימות, ביקר בתקיפות את התנהלות המדינה לאור המטח הכבד ואמר הבוקר כי: "תושבי הצפון רועדים בממדים ובטלוויזיה משדרים מתכונים של קיש ופשטידות לשבועות. כנראה שמדינת הצפון לא שייכת לישראל. ממשלת ישראל מנותקת קשר."

לאחר מכן במהלך היום, הוסיף: "ממשלת ישראל – איפה את? אף אחד לא התקשר אף אחד לא בדק. אם היו 200 שיגורים לעבר המרכז אני בטוח שהמדינה כולה היתה עוצרת!"

מימין: משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר יו"ר פורום קו העימות | צילום: לע"מ

מלשכת ראש הממשלה הודיעו כי: "ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב הערכת מצב ביטחונית לאור ההתפתחויות בצפון."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות