fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמיליון שקלים פיצויים לסטודנט תושב הצפון שנפגע בתאונת דרכים

לאחר משא ומתן ממושך הגיעו הצדדים להסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין. בא כוחו, עו"ד ערן בקר: "חשוב שציבור המבוטחים יידע לעמוד על מיצוי זכויותיו עד תום"
צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock

סטודנט תושב הצפון, שנפגע בתאונת דרכים יפוצה על ידי חברת הביטוח בסכום של 955 אלף שקלים. זאת לאחר משא ומתן ממושך מחוץ לכותלי בית המשפט, שבסיומו הגיעו בא כוחו של התובע, עו"ד ערן בקר, וחברת הביטוח להסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין.

ב-7 בדצמבר 2016, בשעה 11:00 בבוקר, רכב הסטודנט על אופנועו בכביש 22 לכיוון דרום. תוך כדי הנסיעה התנגש לפתע ברכב שחנה בשולי הכביש. נהגים שנסעו בסמוך עצרו את רכבם וסייעו לו. הוא פונה מזירת התאונה באמצעות אמבולנס למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם אובחן כי הוא סובל משפשופים וחתכים קרועים בגפיים, שפשופים בשורש כף יד ימין, שברים בעצם העקב ושברים בעצמות בכף רגל ימין. תחת הרדמה עבר הסטודנט שחזור סגור וקיבוע של השברים. התובע שוחרר לביתו לאחר יותר משבועיים כשרגלו מגובסת בסד גבס.

הסטודנט פנה לעו"ד ערן בקר, מומחה בתחום הביטוח, הנזיקין והרפואה ומשפט כדי שייצגו בהליכים המשפטיים נגד חברת הביטוח.

פיצוי גבוה. עו"ד ערן בקר | צילום: אלוניס
פיצוי גבוה. עו"ד ערן בקר | צילום: אלוניס

 

תחילה, הגיש עו"ד בקר הדרישה לחברת הביטוח לקבלת תשלום תכוף על חשבון התביעה בשל מצבו הזמני. במסגרת הטיפול בתיק ואיסוף הראיות הפנה עו"ד בקר את הסטודנט למומחים רפואיים לצורך סדרת בדיקות קליניות והדמייתיות שהדגימו ממצאים מרשימים. עם התגבשות הנזק, ביקש עו"ד בקר מחברת הביטוח כי תסכים, בהתאם לתקנות המומחים, שמומחה רפואי מוסכם יבדוק את הסטודנט ויכריע האם נותרה לו נכות צמיתה עקב התאונה.

חברת הביטוח סירבה והציעה לעו"ד בקר להגיע להסכמות שלא גילמו את נזקיו של הסטודנט. מנגד טען עו"ד בקר כי לסטודנט נגרם נזק בלתי הפיך שהותיר נכות בכף הרגל וכן כי קיים קשר סיבתי בין הממצאים ההדמייתים מהם הוא סובל לבין התאונה.

נכות צמיתה של 28 אחוז

לבסוף, לאחר שחברת הביטוח התרצתה, מונה, בהסכמת הצדדים, אורתופד מומחה, שבדק את הסטודנט וקבע לו נכות רפואית אורתופדית צמיתה בשיעור של 28 אחוז.

לאחר קביעת אחוזי הנכות, הוגשה תביעה לבית המשפט והחל המשא ומתן בנוגע לגובה הפיצויים. בכתב התביעה טען עו"ד בקר, כי טרם קרות התאונה היה הסטודנט בריא בגופו, למד בטכניון ועבד במקביל ללימודיו. כיום, לאור מוגבלותו ברגל כתוצאה מהתאונה, תיגרם לו פגיעה בכושר השתכרותו. בית המשפט נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים.

עו"ד בקר מסר בתגובה: "חברת הביטוח נאלצה לקבל את טענותינו, והראיה לכך היא הפיצוי הגבוה שנפסק. חשוב שציבור המבוטחים יידע לעמוד על מיצוי זכויותיו עד תום".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות