fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמה ישראלים הגישו בקשה לנשק אישי מאז תחילת המלחמה?

המשרד לביטחון לאומי חושף נתון מדהים: עד ה-7 באוקטובר הוגשו כ-36 אלף בקשות של ישראלים לרשיון נשק אישי. מאז פרוץ המלחמה גדל מספר הבקשות ליותר מ-200 אלף. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "נשק מציל חיים. ראינו את זה בכל אירוע טרור"
נשק לכל אזרח. השר איתמר בן גביר צילום: המשרד לביטחון לאומי

מתחילת הלחימה, שהחלה ב-7 באוקטובר, הוגשו למעלה מ-200 אלף בקשות של אזרחים ישראלים לרישיון לנשאית נשק אישי. רק לשם השוואה: עד פרוץ המלחמה, היו על שולחנות נציגי המשרד לביטחון לאומי כ-36 אלף בקשות, כך שמדובר בעלייה דרמטית שמעידה על חוסר הביטחון שחשים אזרחי המדינה בנוגע לביטחונם האישי.

במשרד לביטחון לאומי מספרים כי מאז פרוץ המלחמה הוקמו מספר חמ״לים למתן רישיונות לנשיאת כלי ירייה פרטי ונוספו ערים נוספות לרשימת הערים שתושביהם זכאים לעדיפות לנתן רישיונות לנשיאת נשק אישי, ביניהם שדרות, אופקים ונתיבות, שכזכור היו בין הערים שהותקפו על ידי מחבלי החמאס בימים הראשונים של המלחמה.

במשרד לביטחון לאומי גם מבקשים להזהיר: תחשדו בכל מי שמציע לכם להוציא בשמכם רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי, מאכרים, "פישינג" וסייבר, ודווחו מיד על כל חשד להונאה. הוצאת רישיון מתבצעת רק דרך אתר המשרד לביטחון לאומי, ללא צורך בהתערבות גורמים משפטיים או גורמים חיצוניים אחרים.

המשרד לביטחון לאומי גם ממשיך להרחיב את המענה לאזרחים ישראלים המבקשים לקבל רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי ומיד עם פרוץ הלחימה, עיבה את מערך כלי ירייה על ידי עובדי משרד ועובדי משרדי ממשלה נוספים ואף פתח לאחרונה חמ"ל ייעודי בכנסת.

במשרד לביטחון לאומי מציינים עוד, כי הגיעו אליהם פניות רבות של הורים לצעירים שהשתתפו במסיבות בעוטף, פניות של תושבי עוטף עזה שבני משפחתם נרצחו לנגד עיניהם ובזמן אמת חיפשו סכין וכלי מטבח שונים כדי להגן על עצמם ומבקשים בימים אלה כלי ירייה פרטי על מנת לחזק את הביטחון האישי שלהם.

לפי הנתונים שבידי המשרד לביטחון לאומי, מאז מפרוץ הלחימה, התקבלו כ-200 אלף פניות חדשות לנשיאת כלי ירייה פרטי, כשבמוקדים מתקבלות מדי יום בממוצע כ-10,000 בקשות חדשות (לפני פרוץ הלחימה התקבלו כ-850 בקשות בשבוע). מפרוץ הלחימה ניתנו כ-15,508 אישורים מותנים וכ-9,255 רישיונות חדשים. מתוך סך הבקשות החדשות שהתקבלו מפרוץ הלחימה, היו 13,269 בקשות לא תקינות וכ-5,466 בקשות נדחו.

במשרד לביטחון לאומי מבהירים כי הם בודקים באופן יסודי ואחראי כל בקשה, גם לאחר קבלת הרישיון. עד פרוץ הלחימה (לפני 7.10.2023) התקבלו כ-36,000 בקשות בלבד. עם פרוץ הלחימה ועד היום התקבלו יותר מ-200 אלף בקשות חדשות לנשיאת כלי ירייה פרטי. יצוין, כי בכל שנת 2022 התקבלו כ-42,000 בקשות ובשנת 2021 התקבלו כ-20,000 בקשות.

בשנת 2023, שעדיין לא הסתיימה, המשרד לביטחון לאומי הנפיק כ-31,200 רישיונות לנשיאת כלי ירייה פרטי לאזרחים כשבשנת 2022 ניתנו 12,897 רישיונות ובשנת 2021 ניתנו 10,064 רישיונות בלבד.

מראשית השנה, השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר הנחה את עובדי המשרד לביטחון לאומי לבצע עבודת מטה מסודרת על מנת לאפשר לאזרחים נוספים לקבל רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי ולהציל חיים בעת הצורך. בתוך כך, המשרד לביטחון לאומי אישר בוועדה לביטחון לאומי בכנסת תקנות המרחיבות את התבחינים כך שגם בעלי תעודת לוחם העונים לתבחין "שירות בכוחות הביטחון" אזרחים העונים לתבחין "מקום עבודה או לימודים", "עובדים ומתנדבים בגופי ההצלה" ו"כבאים", "מורי דרך ארציים", "בני משפחה של חקלאים" ועולים חדשים מיום עלייתם יוכלו להגיש בקשה לנשיאת כלי ירייה פרטי.

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר: "נשק מציל חיים. ראינו כי בעת אירוע טרור מי שהציל את המצב בזמן אמת והציל חיים על ידי נטרול המחבל, היו אנשים שמוכשרים לשאת כלי ירייה פרטי ברישיון. עם פרוץ הלחימה המשרד לביטחון לאומי הכיר בשדרות, באופקים ובנתיבות כמקום מגורים זכאי והמשרד ממשיך לאפשר לכמה שיותר אזרחים זכאים להגיש בקשה לקבלת רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי".

במשרד לביטחון לאומי מדגישים כי ניתן להוציא רישיון לנשיאת נשק אישי ללא עלות רק באמצעות אתר המשרד לביטחון לאומי. המשרד לביטחון לאומי מזהיר כי יש לחשוד בכל מי שמציע לכם להוציא רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי בשמכם. יש להיזהר במיוחד ממאכרים, הודעות כזב או גורמים עוינים המפיצים קישורים לא רשמיים שאינם באתר המשרד לביטחון לאומי, ויש לדווח על כך למשטרת ישראל על כל חשד להונאה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות