fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כל אחד יכול: סמ"ר נ', בן 22 מקרית ביאליק סיים בהצלחה תפקיד טכנולוגי ללא כל רקע במחשבים

כיום ניתן להגיע לעולם המחשבים בצה"ל ללא רקע מקדים במדעי המחשב: הכירו את סמ"ר נ', בן 22 מקרית ביאליק המשרת כתוכניתן בענף הסביבה הדיגיטלית שבממר"ם, באגף התקשוב והגנה בסב"ר.
סמ"ר נ', בן 22 מקרית ביאליק | צילום: דובר צה"ל

נ' נולד וגדל בקרית ביאליק, יחד עם שני הוריו ואחותו הגדולה נועה ששרתה גם היא באגף התקשוב כקצינת קשר. נ' למד בתיכון "אורט" קרית ביאליק, הרחיב פיזיקה וכימיה, ומספר כי נמשך לתחום הטכנולוגיה מגיל צעיר. בילדות ניגן בגיטרה ופסנתר, והתאמן בקרב מגע.

"כשקיבלתי בשאלון ההעדפות לקראת הגיוס את אשכול מקצועות המחשב התלהבתי, ואני זוכר שסימנתי אותו בעדיפות גבוהה. שמחתי שנותנים לי הזדמנות להוכיח את עצמי, אפילו שלא למדתי מחשבים בתיכון". נ' עבר את המיונים והתקבל לקורס "תוכניתן" הנחשק בבית הספר למקצועות המחשב שבאגף התקשוב וההגנה בסב"ר.

בבסמ"ח מועברים כל הקורסים היוקרתיים ביותר במקצועות המחשב בצה"ל- תכנות, הגנת סייבר, DevOps, QA ועוד . בסיום הקורסים משתבצים החיילים למגוון תפקידים בכלל היחידות בצה"ל- אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, חיל האוויר, חיל הים, זרוע היבשה, אגף המודיעין והמטה הכללי.

בבסמ"ח, ידע מקדים במדעי המחשב אינו תנאי קבלה לקורסים. חיילים ללא ידע מקדים במחשוב וחיילים בעלי ידע רב מתמקצעים יחד בתוכנה, ובהפעלת ובכתיבת לומדה ברמה הגבוהה ביותר על מנת שיתפתחו ויהיו מוכנים לשרת ולתרום לדרג המבצעי בזמנים קריטיים ובמלחמה. מלבד פרופיל ודפ"ר מתאימים, התנאים היחידים הם מוטיבציה, נחישות ויכולות קוגניטיביות גבוהות.

סמ"ר נ', בן 22 מקרית ביאליק | צילום: דובר צה"ל

על תהליך ההכשרה לקראת התפקיד מספר נ': "באפריל 2019 הגעתי לקורס תכנות בבסמ"ח, ובהתחלה זה היה מאוד מאיים להגיע בלי רקע. במהלך רוב הקורס הרגשתי שאני לא מכיר את העולם הזה בכלל, בזמן שלשאר החיילים היה ידע כלשהו מעברם להאחז בו, ואני למדתי הכל מאפס. אני זוכר שהיו אנשים שאמרו לי שמי שלא הגיע עם רקע פשוט נפל מהקורס. היו לנו הרבה שעות של למידה עצמית. השיטה שלי הייתה לשבת שעות נוספות. כל פעם שהתפנה לי זמן, ישבתי ולמדתי. בנוסף, לפני הקורס מקבלים משימות ביתיות שממש השקעתי בהן וזה עזר לי להבין לעומק את החומר."

במהלך הקורס, בעזרת ההתמדה והנחישות, הצליח נ' לסגור את הפער שהיה בינו ובין חבריו ללימודים בעלי הרקע התכנותי. "בתחילת הקורס הרגשתי את הפער באופן משמעותי. בשלב האחרון בקורס, היו משימות קבוצתיות, ואנשים התחילו לבוא אליי עם שאלות, שם הבנתי שאני יודע על מה אני מדבר. זה נתן לי המון ביטחון".

נ' משרת כיום כתוכנית בענף הסביבה הדיגיטלית בממר"ם. המדור שבו משרת אחראי על ניהול תשתיות מיקרוסופט לחיל הירוק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות