fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בניתוח מורכב הוצאו מבטנה של אישה גידולי ענק במשקל כולל כ-5 ק"ג

בניתוח מורכב, שהתבצע בבית החולים כרמל, הוצאו מבטנה של אישה שמונה גידולים נפרדים וגדולים שמילאו את חלל הבטן שלה. פרופסור עופר לביא, מנהל מערך נשים ויולדות: "מדובר בתופעה נדירה"
המנתחים. ד"ר אריה ביטרמן ופרופסור עופר לביא | צילום: אלי דדון
המנתחים. ד"ר אריה ביטרמן ופרופסור עופר לביא | צילום: אלי דדון

בניתוח מורכב וארוך הוציאו מומחי בית החולים כרמל מקבוצת כללית גידולי ענק במשקל כולל של כ-5 ק"ג מבטנה של אישה, בת 54, תושבת האזור והצילו את חייה. הניתוח עבר בהצלחה והאישה מתאוששת במחלקה הכירורגית של בית החולים.

בניתוח המורכב השתתפו מומחים מתחום הכירורגיה, הגינקולוגיה והאורולוגיה. הם הוציאו מבטנה של האישה שמונה גידולים נפרדים וגדולים שמילאו את חלל הבטן שלה והגיעו למשקל כולל של כ-5 ק"ג.

"כבר ניתחתי וראיתי מטופלים וגידולים גדולים ושונים", אמר ד"ר אריה ביטרמן, מנהל המחלקה הכירורגית א' בבית החולים כרמל, שניתח את האישה, "אבל בהחלט מדובר בגידולים גדולים ונדירים, בכאלה גידולים גדולים עדיין לא נתקלנו".

הבטן תפחה לממדי הריון מתקדם

פרופסור עופר לביא, מנהל מערך נשים ויולדות, שהיה שותף לניתוח המורכב: "מדובר במטופלת המוכרת לנו. היא כבר אושפזה בעבר בבית החולים ועברה ניתוח כריתת רחם. בניתוחים הקודמים הוצאנו לה גם שני גידולים, שעל פי החשד היו ממאירים וכן מיומות מהרחם".

החודש, הגיעה האישה שוב לבית החולים כרמל לאחר שחשה בכאבי בטן עזים, והבטן שלה תפחה וגדלה לממדים גדולים שנראו כמו היריון מתקדם. היא עברה בירור רפואי מקיף שכלל בדיקות מומחים ובדיקות דימות שהדגימו בבטנה גידולים רבים בגדלים שונים. האבחנה הייתה – מיומטוזיס. "מדובר בתופעה נדירה למדי בעיקר באישה שעברה כריתת רחם", מסביר פרופסור לביא, "אך זו תופעה מוכרת בספרות הרפואית".

גידולי ענק במשקל כולל כ-5 ק"ג הוצאו מבטנה של אישה | צילום: דוברות בית החולים כרמל
גידולי ענק במשקל כולל כ-5 ק"ג הוצאו מבטנה של אישה | צילום: דוברות בית החולים כרמל

 

לאור המסות הגדולות של הגידולים והלחץ שהם הפעילו על רקמות חיוניות בתוך חלל הבטן, כמו המעיים ודרכי שתן, הוחלט לנתח את האישה במהירות בגישה משולבת עם הצוות הבכיר שכלל רופאים כירורגיים, אורולוגיים וגינקולוגיים. לאחר חמש שעות של ניתוח מורכב הוצאו גידולי הענק מחלל הבטן של האישה.

"מיומה היא שריר המיוצר על ידי הרחם", מסביר פרופסור לביא, "שרירן מיומה הוא גידול שפיר, שמוצאו משריר הרחם. ב-30 אחוז מאוכלוסיית הנשים בגיל הפריון ניתן להדגים שרירנים בגוף הרחם, והאינדיקציה וההתוויות לניתוח שרירנים כוללות סימפטומים כמו דימומים, לחץ על איברים סמוכים, אי פריון, כאבי בטן וחשד להתמרה ממארת של השרירן. גודל הגידולים ומשקלם במקרה הזה הוא בהחלט נדיר. עד היום לא נתקלנו בכמות כזו ובמשקל כזה של גידולים, מה שהצריך עבודת צוות מיוחדת בשילוב אגפים שונים ומקצועיים בבית החולים".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות