fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כבוד לקריות: אע"צ מרק ליידרמן מחיל הים – מצטיין הרמטכ"ל

השבוע ערך טקס לאזרחים עובדי צה״ל מצטיינים בראשות הרמטכ״ל, חד ממצטייני הרמטכ״ל הוא אע"צ מרק ליידרמן, בן 57 מהקריות. מצה"ל נמסר: "מרק, גאים בך! יישר כוח."
מצטיין הרמטכ"ל: אע"צ מרק ליידרמן מחיל הים | צילום: דובר צה"ל

בתחילת השבוע נערך טקס לאזרחים עובדי צה״ל מצטיינים בראשות הרמטכ״ל ואחד ממצטייני הרמטכ״ל הוא אע"צ מרק ליידרמן, בן 57 מהקריות.

מרק נשוי ואב לשלושה בנים, שאף הם שירתו בתפקידים שונים בזרוע הים.

מרק נולד בברית המועצות, עלה לארץ בשנת 1980 והצטרף לפנימייה לקציני-ים בעכו. בשנת 1984 התגייס לשירות בשייטת ספינות הטילים, ולאחר שירות של 7 שנים בשייטת, עבר לשרת בתפקידים טכניים-מקצועיים במספנת זרוע הים בחיפה, אשר עוסקת בתחזוק כלל כלי השיט, מערכות הלחימה והפלטפורמות השונות בזרוע – הן בשגרה והן בחירום. כיום, היחידה הטכנית-הנדסית גם לוקחת חלק בלתי נפרד במבצוע ספינות סערי ה-6 החדשות, שלאחרונה שלוש מהן הוכרזו כמבצעיות.

מרק סיפר על שירותו: ״כשעברתי למספנה, הייתי חלק מהמערך הטכנולוגי בבמצ״א. במהלך השנים האלה טיפלתי במערכות הבקרה והקשר של זרוע הים, ובמסגרת תפקידי כטכנאי הייתי אף יוצא למבצעים ע״מ לתת תמיכה טכנית גם בזמן אמת״.

מרק השתחרר בדרגת רנ"ג בשנת 2014 ואז החליט לחזור למספנה בתור אזרח עובד צה"ל. אך את המעבר המקצועי המהותי עשה בשנת 2007, כאשר החליט לעבור מתחום הטכנאות לתחום ההנהלה וריכוז הפרויקטים עקב ניסיונו העשיר. כיום הוא מנהל את השיפוצים ואת טיפולי הרמה של כלל זרוע הים.

בשנת 2019 הצטרף מרק לפרויקט סערי ה-6 מרגע התחלתו. ״עוד מלפני הגעתן לארץ, נסעתי לגרמניה כדי ללמוד את מערכות הספינה. אני יכול להגיד שאני האחראי הבלעדי בנושא מבצוע סערי ה-6 במספנה, בשיתוף התעשיות הביטחוניות״.

לסיום, מרק מוסיף: ״מדובר בכלי מלחמה שיודע להגן על חופי מדינת ישראל, שמגן על המים הכלכליים של מדינת ישראל והספינות האלה הם חלק משמעותי ממערך ההגנה של צה״ל. מי שיצר את המערכות הן תעשיות הביטחון בשיתוף זרוע הים. כל רבדי זרוע הים לומדים את המערכות, והמסגר בקצה לומד את השרטוטים כדי לדעת להתקין את המערכות. כל מסגר או נגר שמגיע לספינה מקבל את כל התמיכה והאמצעים כדי שידע מה מתקינים וכיצד. לכל בעל מקצוע יש ידע בלעדי בתחומו, ואנחנו מנצלים את ההון האנושי במספנה עד תום״.

"מרק, גאים בך! יישר כוח."

מצטיין הרמטכ"ל: אע"צ מרק ליידרמן מחיל הים | צילום: דובר צה"ל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות