fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום השנה למותו של סלומון טקה: כ-200 מפגינים מול משטרת זבולון

כ-200 בני אדם, רובם בני העדה האתיופית, הפגינו הערב מול משטרת זבולון וצועקים "שוטר רוצח" וקריאות בגנות המשטרה ומח"ש
יום השנה למותו של סלומון טקה. ההפגנה מול משטרת זבולון | צילום: דורון גולן
יום השנה למותו של סלומון טקה. ההפגנה מול משטרת זבולון | צילום: דורון גולן

כ-200 בני אדם הגיעו הערב, שלישי, להפגין מול תחנת משטרת זבולון במסגרת עצרת לציון שנה למותו של סלומון טקה (18) שנהרג מירי של שוטר בקרית חיים.

עצרת לזכרו של סלומון טקה. צילום: דורון גולן

סמוך לשעה שבע בערב הגיעו משתתפי העצרת, בהם חניכים בתנועות נוער, לגן הציבורי בבית העם בקרית חיים. הם הדליקו נרות זיכרון, בנו פינות זיכרון וקיימו מעגלי שיח בנושא גזענות. לאחר העצרת הם צעדו לעבר תחנת משטרת זבולון שבה שירת השוטר שירה בטקה. הם התמקמו מול משרת זבולון ובמשך דקות ארוכות קראו קריאות גנאי נגד המשטרה: "מפה יצא הרוצח", ״שוטר רוצח חייב להיות בכלא״ ו"שוטר רצח ילד". המשטרה שמרה על מרחק ממשתתפי העצרת ודאגה להסדרי תנועה כשחצו כבישים ואף חסמו את כביש מספר ארבע לכמה דקות.

הוריו של סלומון טקה בהפגנה הערב | צילום: דורון גולן
הוריו של סלומון טקה בהפגנה הערב | צילום: דורון גולן

טקה נורה לאחר שהוא ואחרים השליכו אבנים על שוטר שלא היה בתפקיד וטייל עם משפחתו בגן של בית העם. השוטר פנה לטקה בעקבות החשד שהוא סחט באיומים קטין ששהה בגן. לאחר שהשוטר חש בסכנה לחייו, כפי שסיפר לחוקרי המשטרה, הוא ירה ירייה אחת שפגעה ברצפה ונתז מהקליע פגע בטקה והרג אותו. משפטו של השוטר עדיין מתנהל. בעקבות מותו של טקה פרצו הפגנות אלימות בכל הארץ והמפגינים גרמו נזק של מיליוני שקלים.

עצרת לציון שנה למותו של סלומון טקה. צילום: דורון גולן

צפו: "שוטר רוצח" זועקים המפגינים. ההפגנה מול משטרת זבולון | צילום: דורון גולן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות