fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום האישה בקרית ים: אבן צור מדבר בפרחים (וידיאו)

ראש העירייה דוד אבן צור החליט להפתיע היום את עובדות העירייה המסורות וחילק להן פרחים. הכוח הנשי מהווה רוב בעיריית קרית ים, ונשים רבות אף נושאות בתפקידים בכירים
יום האישה הבינלאומי בקרית ים | צילום: דוברות העירייה
יום האישה הבינלאומי בקרית ים | צילום: דוברות העירייה

יום האישה הבינלאומי בקרית ים: ראש עיריית קריית ים דוד אבן צור החליט להפתיע היום, ראשון, את עובדות העירייה המסורות וחילק להן פרחים.

מתברר, כי הכוח הנשי מהווה רוב בעיריית קרית ים, ונשים רבות אף נושאות בתפקידים בכירים: מנהלת אגף משאבי אנוש, מנהלת אגף החינוך, מנהלת אגף הרווחה, מנהלת אגף התברואה, מנהלת הספרייה העירונית ועוד.

בעירייה תכננו לקיים אירוע מיוחד לציון יום האישה הבינלאומי בקרית ים, אליו הוזמנו כל נשות העיר, אך בשל מגבלות הקורונה הוא נדחה למועד מאוחר יותר.

על יום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי, שנקרא במקור "יום הפועלות הבינלאומי", מצוין ב-8 במרס בכל שנה. יום האישה הבינלאומי צוין לראשונה ב-28 בפברואר 1909 בארצות הברית בעקבות הצהרה של המפלגה הסוציאליסטית של אמריקה, לזכר שביתת איגוד פועלות נשים שהתקיימה ב-1908.

כיום, מוקד החגיגות נע בין ציון כללי של כבוד ואהבה כלפי נשים לבין ציון ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים של נשים. האירוע, שהחל כאירוע פוליטי סוציאליסטי, השתלב בתרבות של מדינות רבות, בעיקר במזרח אירופה, משום שנקבע על ידי ברית המועצות כחג קומוניסטי.

באזורים רבים האירוע איבד את גונו הפוליטי, והפך לאירוע שבו גברים מביעים את אהבתם לנשים באופן הדומה במקצת לשילוב בין יום האם לבין יום ולנטיין. באזורים אחרים, לעומת זאת, הגוון הפוליטי שנקבע על ידי האו"ם הוא הנותן את הטון, ומאבקי נשים ברחבי העולם נסקרים ונבחנים במטרה להעלות מודעות פוליטית וחברתית לזכויותיהן.

לעיתים מציינים את היום על ידי ענידת סרט מודעות סגול.

צפו: אבן צור מחלק פרחים לנשות העירייה:

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות