fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוזמה מרגשת: חלוקת זרי פרחים לניצולי שואה

היום (ד), ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מנהלת המחלקה ורכזי הדיור ממחלקת הדיור הציבורי של חברת שקמונה הגיעו עם זרי פרחים לשורדי השואה החיים בדיור הציבורי בחיפה.
חלוקת פרחים לניצולי שואה | צילום: באדיבות שקמונה

בין הדיירים בדיור הציבורי בחיפה הייתה בבה אפשטיין בת ה-87. בבה נולדה באודסה בשנת 1935, וכשהגרמנים הגיעו לאודסה בשנת 1941 היא הייתה בת 6. את אביה לא גייסו לצבא כי הוא היה חולה לב ואת כל המסעות היא עברה עם הוריה. לאחר שעברו מספר מחנות הם הצליחו לברוח מהגרמנים באמצעות אוניית מסע לקזחסטן ובקזחסטן הם מצאו מסתור בפרוזדור של דירה קטנה מאוד וכך ניצלו.

לאחר המלחמה חזרה בבה עם משפחתה לאודסה ובשנת 1990 עלתה לארץ עם אימה ואביה והם נקלטו בקריית ים. לפני 20 שנה עברה לגור בדירה של שקמונה ברחוב ירושלים בחיפה. בבה מספרת שהיא זוכה לאוזן קשבת משקמונה בכל פעם שהיא פונה ומבקשת משהו אם זה בתחום הדיור ואם זה בתחומים אישיים. לבבה בן ובת, שלושה נכדים ושלושה נינים.

רותי גולדנברג מנכ"לית שקמונה: "כבת לשורדת שואה, ביום זה ובכל ימות השנה חשוב לנו לדאוג ולטפל באוכלוסייה של שורדי השואה, אנו זמינים עבורם לכל עזרה. שקמונה אחראית על הדיור הציבורי באזור חיפה וזו מבחינתנו שליחות".

חלוקת פרחים לניצולי שואה | צילום: באדיבות שקמונה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות