fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קנסות של אלפי שקלים לאישה שטענה שאבי בתם המשותפת מסוכן מינית

אחרי עשור של עינויי דין, בהן העלילה אישה על אבי בתם המשותפת עלילות שווא, פסק בית המשפט לענייני משפחה כי כל הטענות שלה יימחקו, חייב אותה בהוצאות והשית על קנסות
בית משפט | צילום: פוטוליה

בית המשפט לענייני משפחה דחה לאחרונה תביעה של אישה שטענה כי אבי בתם המשותפת פגע בילדה מינית, לאחר שמצא כי טענותיה של האישה חסרות בסיס. האישה ערערה על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, שהורה לבית המשפט לענייני משפחה לערוך בדיקת מסוכנות גבר, אך גם בכך לא תם הסיפור.

בית המשפט לענייני משפחה פסק כי על הצדדים לממן מומחה, שיבדוק את מסוכנות הגבר, אך האישה סירבה לשאת במחצית עלות הבדיקה. האישה שוב הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי. ערעורה נדחה.

עו"ד איריס צור | צילום: מירי אנג'ל

לדברי עו"ד איריס צור, המייצגת את הגבר, במשך כ-10 שנים חלקו האישה והגבר במשמורת משותפת על בתם, ולכל אורך התקופה סירבה האישה לבצע בדיקת מסוכנות של הגבר, אך, מנגד, המשיכה לטעון נגדו טענות שווא על מסוכנותו.

בהמשך, האישה לא הרפתה ופנתה בהליך נוסף לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה לפסול את השופטת שדנה בעניינה. השופטת סירבה לפסול את עצמה, והאישה ערערה ההחלטה לבית המשפט העליון, שדחה את ערעורה והטיל עליה הוצאות משפט.

השופטת נוזפת

לאחרונה, ולאחר עשור של עינויי דין, הוציאה סגנית הנשיא בית המשפט למשפחה, שלי אייזנברג, החלטה, שבה היא נוזפת באישה על התנהלותה וקוראת לה בפעם האחרונה לשתף פעולה עם בית המשפט במימון הבדיקה למסוכנות, או שכל טענותיה נגד הגבר יימחקו והיא תיאלץ לשאת בקנס של 10,000 שקלים נוספים. גם חרף החלטה זו של השופטת, נמנעה האישה מלשלם את חלקה במימון הבדיקה, ופסק הדין הפך לחלוט.

בהחלטתה כתבה השופטת: "מצופה היה שנוכח טענות המבקשת כלפי המשיב, תהיה היא זו שתפעל במרץ על מנת שחוות דעת המומחה ומסקנותיו יונחו לעיני בית המשפט קמא… נוכח העדר שיתוף הפעולה של המשיבה וסיכולה את ההליך המשפטי, רואה בה בית המשפט כמי שחזרה בה מכל טענותיה…

"סבורה אני כי התנהלותה של המשיבה מאז ניתן פסק הדין על ידי בית המשפט המחוזי הביאה להימשכות ההליך שלא לצורך, כאשר בית המשפט נדרש חדשות לבקרים לבקשות ותגובות, בה בעת שפסק דינו של בית המשפט המחוזי אינו מבוצע בעטיה של המשיבה. נוכח התנהלות זו שהביאה להתמשכות ההליך מזה שנה תמימה, ראוי לחייב את המשיבה בהוצאות, הן לטובת המבקש והן לטובת אוצר המדינה".

השופטת פסקה, כי על כל טענות האישה להימחק והטילה עליה קנס של 10,000 שקלים, שהצטרף לקנסות של 15 אלף שקלים, אותם נאלצה האישה לשלם לאורך השנים לקופות בתי המשפט בישראל. השופטת גם השיתה על האישה קנס בגובה של 5000 שקלים שיועברו לאוצר המדינה. בסך הכל חויבה האישה לשלם קנסות והוצאות משפט בסכום של 25 אלף שקלים לאורך השנים.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות