fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפול חדשני בכללית: ניתוח מיקרוסקופי לשיפור פוריות הגבר

לגברים הסובלים מדליות מורחבות באשך מוצע בכללית ניתוח באמצעות מיקרוסקופ כירורגי המגדיל את אזור הניתוח עד פי 15. בדרך זו, ביכולתו של המנתח לזהות את כל הוורידים, הגדולים והקטנים, ולקשור אותם בדיוק רב
טיפול חדשני באי פריון הגבר. צוות אורולוגיה במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות כללית
טיפול חדשני באי פריון הגבר. צוות אורולוגיה במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות כללית

טיפול חדשני לבעיות של אי פריון הגבר מבוצע במרכז הרפואי לין של כללית בחיפה: ניתוח מיקרוסקופי לתיקון וריקוצלה (דליות האשך) בגברים הסובלים מאי פוריות, ברמת דיוק גבוהות ובתוצאות משופרות.

ד"ר מהרן כבהה, אורולוג בכיר של כללית בבית החולים כרמל ובלין, מסביר כי וריקוצלה מהווה גורם מרכזי לאי פריון בגברים. מדובר בדליות (ורידים מורחבים) שמתפתחות באשך בעקבות תקלה בשסתומי הוורידים המנקזים את הדם מהאשך. בשל המבנה האנטומי של הוורידים, במרבית המקרים הדליות מופיעות משמאל, אך לעיתים הן מופיעות גם משני הצדדים. הווריקוצלה עלולה להופיע כבר בגיל ההתבגרות, אך שכיחותה עולה בשנות ה-20.בנוסף, הווריקוצלה יכולה לגרום לכאבים ולהרגשה של לחץ באשך.

לבעיה הרפואית הזו ישנן גישות ניתוחיות שונות, כגון: ניתוח לפרוסקופי בגישה זעיר פולשנית באמצעות הכנסת מצלמה וכלי ניתוח דרך נקבים לבטן או ניתוח מפשעתי בגישה גבוהה או נמוכה. ניתוח כזה מבוצע תוך שימוש בכלים אופטיים להגדלה של הוורידים כמו משקפי לופות המגדילים פי שלושה או באמצעות המיקרוסקופ הכירורגי המגדיל את אזור הניתוח עד פי 15. בשיטה זו, יכול המנתח לזהות בתמונה המוגדלת והברורה את כל המרכיבים של חבל הזרע, כולל צינור הזרע, כלי הלימפה והעורקים, במכשיר "על קולי" (סונר דופלר) ולשמור עליהם ללא חשש לפגיעה. בדרך זו, ביכולתו של המנתח לזהות את כל הוורידים, הגדולים והקטנים, ולקשור אותם בדיוק רב, כך שאיכות הטיפול ותוצאות הניתוח מוצלחות יותר ומעניקות לגבר שנותח אפשרות טובה יותר לפריון והבאת ילדים לעולם.

לראשונה טיפול מתקדם במסגרת הקהילה

הגישה החדשנית של הניתוח המיקרסוקפי, מבוצעת באיזור חיפה והצפון רק על ידי צוות כללית בבית החולים כרמל ועתה גם במרכז הרפואי לין, לראשונה בארץ במרכז רפואי בקהילה ולא בין כותלי בית חולים. מאחר שמדובר בניתוח פחות פולשני, יכול המנותח לשוב לביתו כבר לאחר מספר שעות.

צוות המנתחים של כללית במרכזים הרפואיים לין וכרמל מבצע כ-100 ניתוחי וריקוצלה מדי שנה. רק במהלך החודש האחרון כבר נותחו בהצלחה רבה בחדרי הניתוח החדישים בלין מספר חולים בגישה המיקרוסקופית החדשה.

ד"ר מהרן כבהה: "אני מאמין כי באמצעות הגישה הניתוחית החדשה נוכל להעניק טיפול מוצלח ומתקדם יותר לתיקון וריקוצלה למטופלים שלנו ולתרום להעלאת אחוזי ההריונות הספונטניים. כך ייחסכו מבני הזוג טיפולי פריון מורכבים וקשים המלווים בתסכול רב. לגישה הניתוחית הזו גם יתרון גדול מבחינת הקטנת הסיבוכים בזכות הראייה האיכותית שמתאפשרת באמצעות המיקרוסקופ הכירורגי והחלמה מהירה וטובה יותר".

מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי, רונן נודלמן: "אני שמח כי היצע הניתוחים שלנו בקהילה הורחב ושודרג. ניתוח זה מצטרף לניתוחים המבוצעים במרכז רפואי לין של כללית מדי שנה. חלקם כאלה שבדרך כלל מבוצעים רק בין כותלי בית החולים וזאת הודות לחדרי ניתוח חדישים ומצוידים היטב, צוות מיומן אשר חולק את זמנו בין בית החולים והקהילה ומערך הרדמה מתקדם. המטופלים של כללית יוצאים נשכרים משירות זה, כי נחסכים מהם אשפוז וחשש לחשיפה לזיהומים, שרק מחריף בתקופת הקורונה. הניתוח החדש עתיד להביא שמחה לבתיהם של זוגות רבים".

 

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות