fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד: גנבי אגזוזים של מכוניות פועלים בקריות

חשד: כנופיה של גנבי אגזוזים ממכוניות פועלת בקריות, ובעיקר בתחנת הרכבת במוצקין. הגנבים חושקים בעיקר בממיר הקטליטי השווה כסף רב. המשטרה פתחה בבדיקה
הרכב המבוקש מזדה | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי
הרכב המבוקש. מזדה | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

תופעה חדשה: גנבי אגזוזים פועלים בקריות. בשבועות האחרונים נרשמו מקרים של גניבה מסוג חדש: אלמונים, ככל הנראה כנופיה מאורגת, חותכים את המפלטים (אגזוזים) של מכוניות ומוציאים מהם את הממיר הקטליטי. הממיר הקטליטי הוא החלק היקר ביותר במפלט בגלל המתכות היקרות שבתוכו.

המקרה האחרון הידוע שבו פעלו גנבי האגזוזים אירע ביום חמישי האחרון בחניון תחנת הרכבת בקרית מוצקין.

"שמעתי רעש מטורף"

"אני נוסע קבוע ברכבת לתל אביב וביום חמישי בערב חזרתי לתחנת הרכבת בקרית מוצקין", סיפר תושב העיר, "התנעתי את המכונית ושמעתי רעש מטורף מהחלק התחתון. חשבתי שיש, תקלה אז השארתי את הרכב בחניון ולמחרת הזמנתי גרר. כשהעלינו את המכונית על הגרר אמר לי הנהג 'גם לך חתכו את האגזוז?'. כשהגעתי למוסך, נאמר לי שכבר היו לפני עוד נהגים שמרכביהם נחתך האגזוז והוצא ממנו הממיר הקטליטי".

חשד: גנבי אגזוזים פועלים כאן. תחנת הרכבת קרית מוצקין | צילום: רכבת ישראל
חשד: גנבי אגזוזים פועלים כאן. תחנת הרכבת קרית מוצקין | צילום: רכבת ישראל

ככל הידוע עד כה, המקום המועדף של גנבי האגזוזים הוא בחניון הרכבת בקרית מוצקין.

עם זאת, לפני כמה ימים נודע כי גם באזור מת"מ בחיפה אירעו כמה מקרים של גניבת אגזוזים. דבר זה מחזק את החשד כי מדובר בכנופיה מאורגנת שמטרתה לגנוב רק את הממיר הקטליטי ואז למכור אותו בשביל המתכות היקרות או כחלקי חילוף.

השיטה להוצאת הממיר הקטליטי פשוטה מאוד. באמצעות מסור חשמלי עם דיסק חותכים את החלק באגזוז שבו נתון הממיר הקטליטי ונעלמים. פעולה זו נמשכת דקות ספורות.

הנושא מוכר

הבעלים של מוסך מירוץ בקרית ביאליק, אמנון שרשוב, מכיר את הנושא: "זה קורה בדרך כלל במכוניות מזדה. חותכים את החלק באמצעות מסור דיסק. הגנבים יכולים לקבל תמורתו סכומים של 1400-200 שקלים".

יצוין כי מחירו של ממיר קטליטי לצרכן יכול להגיע לכ-6000 שקלים.

החל מ-1993 מחויב כל רכב בישראל להיות מצויד בממיר קטליטי. ממיר קטליטי הוא חלק צינורי המורכב על מערכת הפליטה של כלי רכב. תפקידו להקטין את פליטת המזהמים מהמפלט.

הממיר הקטליטי מורכב, בדרך כלל, בין סעפת הפליטה לדוד העמעם המרכזי. הוא בנוי מדוד מתכת המכיל בתוכו מבנה קרמי דמוי חלת דבש המצופה בחומרים  שונים המאיצים תגובות כימיות.

ממשטרת מחוז חוף נמסר, כי הנושא נמצא בבדיקה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות