fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיפה: סוחרי מבנה שוק תלפיות עולים קומה

עם סיום השלב הראשון בפרויקט ומעבר הסוחרים לקומת הכניסה, יחל שיקום הקומה התחתונה המשמשת כיום כשוק פעיל, מעבר הסוחרים ייחל השבוע, בימים ראשון ושני (4-5/2/24 - בין השעות 07:00 - 17:00), בהן הפעילות בשוק מצומצמת יחסית. במהלך העבודות ייתכנו שיבושי חשמל באזור השוק.
מבנה שוק תלפיות | הדמיה - אורן מ.א.ז אדריכלים בע״מ

סוחרי מבנה שוק תלפיות בחיפה עולים קומה

שיקום הקומה התחתונה [מינוס 1] מתאפשר לאחר שהשלב הראשון בשיקום המבנה הושלם והעמיד את המבנה בתקני הבטיחות של ימינו. במסגרת זו בוצעו במבנה עבודות חיזוק, איטום ומערכות החשמל, התאורה, התקשורת וכיבוי האש הוחלפו במערכות חדשות. בתוך כך, הושלמו בקומת הכניסה עבודות הנגשה, ניקוז וחשמל הנדרשות לקליטת הדוכנים והחנויות שישמשו את הסוחרים עד להשלמת שיקום הקומה התחתונה והפעלתה המחודשת כשוק פעיל.

עם עליית הסוחרים לקומת הכניסה, יחל שיקום הקומה התחתונה, במסגרתו יוחלפו כל המערכות והתשתיות הקיימות בה, הדוכנים הישנים יוחלפו בדוכנים חדישים ומודרניים והקומה כולה תונגש לרווחת הסוחרים ובאי השוק.

במהלך מעבר הסוחרים לקומת הכניסה יחולו בסמיכות למבנה השוק שינויי התנועה הבאים:
* רחוב סירקין בחלקו התחתון בצמוד למבנה השוק יהיה חד-סטרי.
* לא תתאפשר חניה בחזית מבנה השוק (רחוב סירקין 35) על מנת לאפשר מעבר חופשי לציוד מכני וכלי עבודה הנדרשים לביצוע המעבר.

שינוי התנועה ילוו בשילוט מתאים, יעודכנו ב – Waze ובמוקד העירוני 106.

מעבר הסוחרים ילווה ע"י נציגי מינהלת פרוייקט השיקום, אשר יתנו מענה במקום לפניות ובקשות הסוחרים ובאי המקום.

שיקום המבנה מלווה ע"י מינהלת ייעודית, הכפופה למנכ"ל העירייה וכוללת: נציגי תאגידים עירוניים, אגפי העירייה הביצועיים וחברת "שקמונה", המנהלת את הליכי הבנייה. נציגי המינהלת ישהו לאורך כל התהליך במבנה השוק, על מנת לסייע מקרוב לסוחרים ובאי המקום בתהליך המעבר ולהשיב על פניותיהם.

שיקום המבנה ההיסטורי מתבצע במסגרת תכנית אסטרטגית לשיקום המתחם כולו, הכולל את השוק הפתוח ואת רחוב סירקין, שהפך בשנה האחרונה מוקד של מסעדות ובתי אוכל, המושכים לשכונה קהל רב ומגוון. בחידוש המבנה, כמו גם של המתחם כולו, מושם דגש על שימור אותנטי נאמן למקור האדריכלי. בדרך זו יותאמו גם בעתיד השימושים לאופיו המקורי של הבניין ולסביבתו הפיזית והחברתית כשוק מקומי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות