fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נס חנוכה של יעקב ואלונה מזרחי מקרית ים

חייה של התינוקת של יעקב ואלונה מזרחי ניצלו בלידת חירום בבית החולים רמב"ם, לאחר שזמן קצר לפני הלידה התגלתה האטה משמעותית בדופק של העוברית והיא פיתחה מצוקה מסכנת חיים
יעקב ואלונה מזרחי עם התינוקת מיאל | צילום: דוברות רמב"ם

יעקב ואלונה מזרחי, 26, מקרית ים, חיכו בכיליון עיניים להולדת בתם הבכורה. אולם למרות התכנונים וההכנות, דבר לא הכין אותם ללידה דרמטית במיוחד, שבמהלכה כמעט איבדו את היקר מכל.

בערב יום רביעי האחרון הרגישה אלונה כאבים בבטנה. בהיותה בשבוע מתקדם להריון, היססה אם לצאת לבית החולים, אך החליטה להמתין ולראות האם הכאבים מתפתחים לצירים. "הכאבים הלכו וגברו", משחזר הבעל יעקב את השתלשלות האירועים, "אבל אלונה רצתה להמתין עד כמה שאפשר. אני ראיתי שהיא סובלת ושכנעתי אותה שאין טעם לחכות עוד".

עם הגעתם של בני הזוג לרמב"ם, הם עברו מספר בדיקות, במהלכן התברר שאלונה לא נמצאת בלידה פעילה או עומדת ללדת, אך ממצא אחר שעלה מהבדיקות בהחלט הדאיג את הרופאים. "כמה רופאים נכנסו בזה אחר זה והציצו בבדיקות", מספר יעקב, "בכל פעם שאלתי אם הכל בסדר והרופאים הרגיעו אותי אבל נראה היה שמשהו שם לא מסתדר להם".

ממצאי האולטרסאונד היו מדאיגים

בממצאי האולטרסאונד שנעשו ליולדת עם הגעתה למיון נשים, נצפתה האטה משמעותית בדופק העוברית שנשאה ברחמה. כשנראה היה שהדופק לא עולה והעוברית מפתחת מצוקה המסכנת את חייה, הוחלט להבהיל את אלונה לחדר הניתוח ולבצע הליך קיסרי להוצאת העוברית.

"בתוך דקות ספורות היולדת הייתה בחדר ניתוח, כאשר צוות רב תחומי של מומחים התייצב לביצוע המשימה החשובה", סיפה ד”ר עדי הלברטל כהן, רופאה ממערך ההריון והלידה של רמב"ם, שהשתתפה בניתוח החירום, "10 דקות מהרגע שנכנסנו לחדר הניתוח התינוקת הייתה בחוץ. רופאת הילדים אוששה אותה והיא הגיבה היטב. התגובה המהירה שלה מעידה על כך שהבעיה היתה מיידית ואקוטית. זה היה עניין של כמה דקות שהבדילו בין חיים ומוות".

ביצוע ניתוח חירום במהירות כזו התאפשר הודות לשיתוף פעולה ועבודה מתוזמנת ומסונכרנת בין צוותים מתחום רפואת האם והעובר, מיילדות, הרדמה, טיפול נמרץ ילדים ופגייה, צוות סיעודי, צוות חדר ניתוח ועוד.

"התפללתי שהכל יסתיים בשלום"

מחוץ לחדר הניתוח עמד הבעל יעקב מודאג ונסער: "ההתפתחות הזאת לא הייתה צפויה כלל", סיפר, "הכל קרה כל כך מהר ובפתאומיות. עמדתי בחוץ והתפללתי שהכל יסתיים בשלום. קשה היה שלא לדמיין את הגרוע מכל. כשהרופאה יצאה לעדכן אותי שאלונה והתינוקת בסדר שמחתי כל כך. זה היה פשוט נס. עוד כמה דקות והדברים יכלו להסתיים אחרת. אין מילים להודות לצוות של רמב"ם על כל מה שהם עשו עבורנו".

אחרי יממה בפגייה, בתם הקטנה של בני הזוג מזרחי עברה לתינוקייה, והיום השתחררו מבית החולים לביתם כמשפחה מורחבת.

"כשאנחנו חושבים על השתלשלות האירועים ומה שקרה מהרגע שהגענו לרמב"ם, אנחנו מבינים שהיו פה נס והשגחה", אמרו יעקב ואלונה מזרחי, "ידענו כל הזמן שנגיע ללדת ברמב"ם בזכות הצוות והמקצועיות שלו. והנה – לא סתם, הם הצילו לנו את הילדה. כולם פה מדהימים, פשוט אין מילים לתאר, כמה שאנחנו נרגשים ומלאי תודה". לתינוקת הם קראו מיאל.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות