fbpx

חיזבאללה טוען: שיגרנו 150 רקטות ו-30 כטב"מים ל-15 בסיסים שונים בצפון

יותר מ-100 רקטות במטח הכבד לצפון משעות הבוקר היום (ה׳), מבנים ספגו פגיעות ישירות. גורם בחיזבאללה לערוץ אל-ג'זירה: הארגון תקף 15 בסיסים צבאיים בבת אחת בגליל וברמת הגולן באמצעות שיגור של 150 רקטות ו-30 כטב"מים מתאבדים. לדבריו, מטרת המתקפה המורכבת הייתה להגיב על חיסול המפקד טאלב עבדאללה. לכתבה המלאה.
150 רקטות ו-30 כטב"מים ל-15 בסיסים שונים בצפון | צילום: לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

בסביבות 150 רקטות נורו הבוקר (ה׳) במסגרת המטח הכבד ליישובי הצפון. מבנים ספגו פגיעות ישירות ונזקים נגרמו למבנים. תושבים בצפת דיווחו כי "מטוסי קרב מפציצים כטב"מים".

בינתיים, צוותי כיבוי נמצאים בדרכים ל-15 מוקדי שריפת שפרתו בגליל העליון ורמת הגולן עקב נפילות ויירוטים מהמטחים האחרונים.

על פי הדיווח, בקצרין נפצעו שני גברים כבני 20 באורח קל משברי רקטה.

פגיעה בקצרין | צילום: לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

בסביבות השעה 14:00 צה"ל הודיע כי כוחותיו זיהו כ-40 שיגורים לעבר הגליל והגולן בשעות האחרונות, שמתוכם כמה יורטו, וכמה נפלו וגרמו לפריצת שריפות.

במועצה האזורית גליל עליון הודיעו כי בית בקיבוץ יראון נפגע ישירות מהירי, כמו גם שטחי חקלאות ושטחי מרעה באזור. עוד הודיעה המועצה על שריפות שפרצו בכפר סאלד, באביבים בביריה ובאזור הגולן. עיריית צפת הפסיקה את הלימודים בעיר ואת פעילות השוק העירוני בעקבות רצף האזעקות.

21 צוותי כיבוי הוזעקו ליותר מעשרה מוקדי שריפה באזור הצפון. ברשות הכבאות מסרו כי בגליל העליון פועלים צוותים רבים להשתלט על שריפה שפרצה ביער ביריה, וברמת הגולן פרצו שריפות סמוך לקצרין, וכן בשטחים פתוחים ליד קלע ואלרום.

יער ביריה | צילום: כב״ה צפון

מקור בחיזבאללה אמר לרשת אל-ג'זירה כי זו המתקפה הנרחבת ביותר של ארגונו על ישראל מאז תחילת המלחמה. לדבריו, הארגון תקף 15 יעדים צבאיים בגליל ובגולן, באמצעות 30 כתב"מים התקפיים ו-150 טילים ורקטות. המקור טען כי בסיס פיקוד צפון הוא בין היעדים שנתקפו. המקור הוסיף כי התקיפה היא תגובה על ההתנקשות שלשום בבכיר הארגון עבדאללה טאלב.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות בתגובה לירי הבלתי פוסק:

"הצפון מותקף ללא הרף וללא הפסקה. תושבי הצפון משמשים בשר תותחים לגחמותיו של נאסראללה וממשלת ישראל ישנה בעמידה. נפגשנו הבוקר כל ראשי הרשויות ביחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי בישראל לישיבת חירום בהולה בה הוחלט כי אנו דורשים מהממשלה להציג תכנית מיידית לשמירה על בטחון תושבי הצפון. נקבע עוד כי אם לא תוצג תכנית כזו עד תחילת חודש יולי, הרי שננקוט בשורה של צעדים עליהם נכריז בהמשך".

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות | צילום: דוברות מטה אשר

משרד הבריאות מפרסם את רשימת מרכזי החירום:

בישראל פרוסים מרכזי חוסן, חירום ותמיכה רגשית של קופות החולים. משרד הבריאות: "כי כל מי שזקוק לכך יכול לפנות על מנת לקבל סיוע נפשי".

מרכזי חוסן קהילתי מספקים בזמני חירום טיפול ראשוני בנפגעי חרדה. הסיוע במרפאות כולל טיפול מיידי, שמתאים גם לילדים ולמשפחות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות