fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוליית גנבי ממירים קטליטיים מכלי רכב פועלת בקריות

בעלי סובארו, טויוטה ופורד, היזהרו: חוליה של גנבים שחושקת במתכות היקרות של הממירים הקטליטיים פועלת בקריות. רבים כבר נפלו קורבן למעלליה
גניבת ממיר קטליטי | צילום: פרטי
גניבת ממיר קטליטי | צילום: פרטי

גנבי ממירים קטליטיים פועלים בקריות. תושבים רבים בקריות גילו בתקופה האחרונה שהממירים הקטליטיים של מערכת הפליטה ברכב שלהם נגנבו במהלך הלילה. מדובר בתופעה חדשה-ישנה, המוכרת למשטרה, שעד כה לא הצליחה לתפוס את החוליה שפועלת בקריות.

ממיר קטליטי הוא חלק צינורי המורכב על מערכת הפליטה של כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית, המהווה מקום לתגובה כימית שבה שאריות פחמימניות מתהליך הבעירה נשרפות עד תום, על מנת להקטין את זיהום האוויר. רכב עם ממיר קטליטי מזהם עד פי 10 פחות מרכב ללא ממיר קטליטי. בכלי רכב חדשים יש שניים ואף שלושה ממירים קטליטיים.

הסיבה לגניבת הממירים היא המתכות היקרות שיש בהם כגון זהב ופלטינה. משיחות עם בעלי מוסכים עולה, כי החוליה פוגעת בעיקר בכלי רכב מסוג סובארו, פורד פוקוס מתחילת שנות ה-2000 וטויוטה פריוס. ברגע שהחוליה מאתרת רכב שניתן לגנוב ממנו את הממיר, הוא מורם על מגבה הידראולי, ובתוך דקות מנותק הממיר בשלמותו ממערכת הפליטה.

הגנבים מוציאים מהממיר את המתכות היקרות ומתיכים אותן. מי שנושא בנזק הוא בעל הרכב שכן עלותו החלפת ממיר קטליטי מגיעה לאלפי שקלים.

בעל מוסך אמר ל"הד הקריות", כי כמעט מדי יום מגיע אליו רכב שהממיר הקטליטי שלו נגנב. לדבריו, מדובר בדגמים מסוימים של כלי רכב, שמהווים מטרה עבור החוליה שפועלת בקריות.

בעבר פעלה חוליית גנבי ממירים בחניון הרכבת בקרית מוצקין. בעלי כלי רכב גילו לאחר כמה שעות שהממיר הקטליטי שלהם נגנב. משטרת זבולון הצליחה לעצור את התופעה, אולם כעת שוב פועלת חוליית גנבים בקריות, כמעט באין מפריע. הגנבים מנצלים את מזג האוויר החורפי ואת הקורונה, שגורמים לאנשים להישאר ספונים בבתיהם. החוליה אינה חוששת לפעול גם ברחובות מרכזיים, מתוך ידיעה כי הסיכוי שעובר אורח יבחין במעשיהם הוא קלוש.

ממשטרת זבולון נמסר, כי הנושא מוכר ומטופל והוגשו תלונות מבעלי כלי רכב שנפלו קורבן לגניבות. נפתחה חקירה.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות