fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החל מיום רביעי: עונת הרחצה בקריות נפתחת

מחר, רביעי, נפתחת העונה בחופי חיפה וקרית חיים. ביום שישי תיפתח העונה גם בקרית ים. החופים עברו שיפוצים ושדרוגים, הציבור מתבקש להישמע להנחיות משרד הבריאות
עונת הרחצה בקריות נפתחת. חוף זבולון בקרית ים | צילום: דורון גולן
חוף זבולון בקרית ים | צילום: דורון גולן

תושבי הקריות רגילים לבלות בים בתקופה זו של השנה, אולם הנאה זו נמנעה עד כה עקב משבר הקורונה. מחר, יום רביעי, נפתחת באופן רשמי עונת הרחצה, והמוני נופשים צפויים למלא את החופים, תחת הנחיות התו הסגול של משרדי הבריאות והפנים, שעיקרן היגיינה וריחוק.

הדגל הכחול

בתחום העיר חיפה כ -17 ק"מ של חופים, מהם כ-2.8 ק"מ חופי רחצה מוכרזים. השנה זכו חופי חיפה להישג חסר תקדים, כשהוועדה הבינלאומית של תוכנית הדגל הכחול וחבר השופטים העניקו להם 12 דגלים כחולים, המעידים כי חופי העיר המוכרזים עומדים בדרישות תו התקן היוקרתי. הדגלים הוענקו לחופים: דדו, זמיר, הכרמל, בת גלים וחוף נאות בקרית חיים.

"הדגל הכחול" מוענק אחת לשנה על ידי הקרן הבינלאומית לחינוך סביבתי לחופים העומדים בתקנים המחמירים של התוכנית. הוא מוענק על ידי ועדה בינלאומית במטה הקרן בקופנהגן, שלה הסמכות להעניק את הדגל המעיד על עמידה בקריטריונים מתקדמים בכל הקשור לאיכות מי הרחצה, מתן שירותים בחופים, פעילות לחינוך סביבתי,  מידע על המערכות האקולוגיות הפועלות בחוף, ניקיון, בטיחות ותחזוקה שוטפת, מספר המצילים בחוף ונגישות לנכים.

חוף קרית חיים. צילום: דורון גולן
חוף נאות בקרית חיים | צילום: דורון גולן

שיפוצים מחוף אל חוף

במהלך החודשים האחרונים ולקראת פתיחתה של עונת הרחצה, בוצעו בחופים המוכרזים של חיפה עבודות שיקום, תחזוקה ופיתוח, שכללו בין היתר: הנגשת תאי שירותים ומלתחות בחוף הנפרד בקרית חיים; הקמת סככות צל חדשות בחופים נאות, הכרמל וזמיר; חידוש וצביעת סככות צל נוספות בכל חופי הרחצה, בניית שירותי נכים בחוף הכרמל; חידוש בריכת הפעוטות בחוף דדו וחידוש מגדלי הצלה.

עובדי אגף החופים עברו רענון וקיבלו הסברים על כללי התנהגות בצל מגפת הקורונה. לרשות מערך ההצלה עומד ציוד קשר והצלה חדשים וחמישה אופנועי ים המוצבים בחופים נאות, בת גלים, כרמל, זמיר ודדו.

הפעלת החופים במהלך עונת הרחצה תתבצע על פי הנחיות משרדי הפנים והבריאות. מתקני החוף והשירותים חוטאו ויעברו חיטוי שוטף לאורך כל שעות היום. המבקרים בחופים יתבקשו לשמור על הנחיות ההתנהגות לרבות ריחוק וחבישת מסכות בעת השהות מחוץ למים.

אלייך, קרית ים

גם עיריית קרית ים סיימה את ההיערכות לקראת עונת הרחצה שתיפתח ביום שישי בקרוב בחופי העיר.

לאורך רצועת החוף של העיר פועלים שלושה חופים מוכרזים, חוף ימית שבדרום, חוף זבולון הנחשב לחוף המרכזי וחוף אלמוגים שבצפון.

את תקופת החורף וכן את ימי הקורונה ניצלו בעירייה כדי להשלים את ההכנות לאורך רצועת החוף. בין השאר תוקנו כל מפגעי החורף לאורך הטיילת, שופצו והוחלפו סככות ההצללה, מגדלי המצילים ומבני השירותים.

לפי שעה לא יופעלו בחופי קרית ים מלתחות בשל הנחיות משרד הבריאות ותתוגבר נוכחות הפקחים לאורך החופים, כדי לאכוף את הנחיות משרד הבריאות.

שירותי ההצלה יפעלו בחודש מאי מדי יום בין השעות 16:00-08:00, בחודש יוני בין השעות 17:00-08:00 וביולי-אוגוסט בין השעות 18:00-08:00.

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות