fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאווה מקומית: סגן לירן חפץ וסגן ע' מהקריות בין מסיימי קורס חובלים

סגן לירן חפץ מקרית חיים ישרת בספינה אח"י קשת, אותה הספינה שבה אביו שירת, וזוהי עבורו סגירת מעגל מרגשת. סגן ע' מקרית אתא מצפה בקוצר רוח להתחיל את הדרך כמפקד לחייליו
סגן ע' וסגן לירן חפץ | צילומים: דובר צה"ל
סגן ע' וסגן לירן חפץ | צילומים: דובר צה"ל

היום, רביעי, התקיים טקס סיום קורס חובלים, מחזור 141, בסופו הוכשרו 37 צוערים כמפקדים הימיים הבאים של זרוע הים. קורס חובלים ידוע בהשתייכותו למסלולי הצמרת של צה"ל ונחשב יוקרתי, מאתגר ואינטנסיבי. אורכו שנתיים וארבעה חודשים, והוא מקנה לבוגריו תואר אקדמי, רישיון סקיפר, ניסיון פיקוד של חמש שנים ודרגות קצונה. במחזור הנוכחי ישנם שני בוגרים מהקריות: סגן לירן חפץ וסגן ע'.

לירן חפץ: סגירת מעגל משפחתית

אחד הבוגרים הוא סגן לירן חפץ, 21, מקרית חיים. יעקב, אביו של לירן, שירת כ-28 שנים בזרוע הים,  12 שנים מתוכן בתור רס"ר מכונה בספינת הטילים אח"י קשת. היום הוא אזרח עובד צה"ל ועובד כטכנאי בכיר במר"י (מרכז רפואה ימית).

"תמיד חלמתי לשרת בשירות משמעותי בזרוע הים", מספר לירן חפץ, "אני זוכר את הימים הארוכים שאבא היה חוזר עם המדים, החולצה הלבנה והסיכות שהיו לו. ידעתי שאני רוצה להיות כמוהו".

בעקבות הזיקה המשפחתית לזרוע הים, הרצון לעבור שירות משמעותי, החתירה למצוינות וכמובן האהבה לים, ביחד עם העידוד של אביו, החליט חפץ לגשת לגיבוש חובלים ולהתחיל את דרכו במסלול.

"ידעתי שאני רוצה להיות כמו אבא". סגן לירן חפץ | צילום: דובר צה"ל
"ידעתי שאני רוצה להיות כמו אבא". סגן לירן חפץ | צילום: דובר צה"ל

 

"הזיכרונות של אבא מזרוע הים ליוו אותי לכל אורך הדרך, מהגיוס ובמהלך הקורס. בכל פעם שהיה לי קשה ורציתי לוותר לעצמי, עצמתי את העיניים ודמיינתי את אבא. בזכותו התחלתי, ובזכותו אני ממשיך".

רגע השיבוצים בכלי השיט בשלב הייעודי של הקורס היה עבור חפץ משמעותי ביותר, כשהוא שובץ באח"י קשת, אותה הספינה שבה אביו שירת לפני יותר מ-20 שנה. "בהתחלה שובצתי בספינה אחרת, אבל ביום האחרון החליטו שאני עובר לאח"י קשת. לא האמנתי וישר סיפרתי לאבא, זו סגירת מעגל מרגשת עבור שנינו".

בחודש הבא צפויה להיסגר פלגה 34, אליה משתייכת ספינת הטילים אח"י קשת, כחלק מהשינויים במבנה הארגוני של זרוע הים לקראת קבלת ספינות הטילים החדשות והמתקדמות מדגם סער 6. לירן ואביו יעקב זכו לסגירת מעגל מרגשת בה שירתו, כל אחד בתורו, על אותה הספינה באותה הפלגה טרם סגירתה.

"להיות חובל זוהי הגשמת חלום עבורי", מסכם חפץ בהתרגשות, "אני ממליץ לכל מי שאוהב את הים ושואף לעשות שירות משמעותי בעל תרומה אדירה כלפי הצבא וכלפי עצמו, להתחיל את המסע הזה ולסיים כחובל".

סגן ע': שק ערכים לחיים

לפני שסגן ע', 21 מקרית אתא, התגייס, הוא תרם רבות לקהילה בעיר מגוריו בתור מאמן כדורסל בקבוצה לילדים ונוער. הוא בנם של ראובן ועינת ואח לאריאל.

לחנך ולהדריך עבורו זו תשוקה, לכן בחר ללכת לקורס חובלים, המשלב פיקוד, מבצעיות ולחימה.

"מרגש לפתוח את השנה החדשה תחת התואר החדש". סגן ע' | צילום: דובר צה"ל
"מרגש לפתוח את השנה החדשה תחת התואר החדש". סגן ע' | צילום: דובר צה"ל

 

"אני מצפה בקוצר רוח להתחיל את הדרך כמפקד לחיילים שלי", הוא אומר, "להיות שם עבורם בכל מצב ובכל עת ולעזור להם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם".

ע' מוסיף: "במהלך הקורס קיבלתי המון. מעבר לתעודות הרבות וההכשרות שעברתי, קיבלתי שק ערכים שישמש אותי בתפקיד ובהמשך החיים".

עתה, עם סיום הקורס וכשראש השנה עומד בפתח, מתחילה לה דרך חדשה עבור ע'. "מרגש לפתוח את השנה החדשה תחת התואר החדש – חובל. אני מצפה לעשיה המבצעית ולקחת חלק בפעולות לשמירה על ריבונותה הימית של ישראל. מאחל לכולנו שנה טובה ובהצלחה בכל דרך חדשה שנתחיל".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות