fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברת הקוסמטיקה שהשיקה תוכנית לקידום נערות במדע

חברת לוריאל ישראל השיקה תכנית חברתית לעידוד והכשרת נערות לבחירת מקצועות מדעיים וטכנולוגיים
עידוד השתלבותם של נערות במדעים צילום: יח"צ

במסגרת מחויבותה של קבוצת לוריאל לקידום נשים בתחום המדעים והטכנולוגיה, חברת לוריאל ישראל הכריזה על השקת תכנית חברתית בשם "קידום נערות במדע", בשותפות עם תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מבית כל ישראל חברים – אליאנס.

מטרת התוכנית החדשה היא להעלות מודעות, ליצור שינוי תפיסתי ולהעניק כלים יישומיים לעידוד השתלבותן ובחירתן של נערות בגילאי החטיבה והתיכון מהפריפריה הגיאו-חברתית לעסוק בתחומים מדעיים וטכנולוגיים (STEM) בלימודיהן ובחייהן הבוגרים.

התכנית מבוססת על מודל גלובלי של קבוצת לוריאל להעצמת נערות והכשרתן לעסוק בתחומי המדע ("For Girls in Science") וישראל הינה המדינה הראשונה שבה מיושמת התכנית מחוץ לצרפת, בתמיכת לוריאל ישראל. על פי נתוני מחקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השנה, בארבעת העשורים האחרונים שיעור הנשים בקרב מקבלי תואר ראשון ותואר שני בתחומי ה-STEM (36.8% בתשפ"א – 2020/21) היה נמוך משיעור הגברים. זאת, על אף ששיעור הנשים בקרב מקבלי תואר ראשון ותואר שני היה גבוה משיעור הגברים בשני העשורים האחרונים (62.4% בשנת תשפ"א –2020/21).

המחזור הראשון של התכנית "קידום נערות במדע", יפעל במתכונת תלת-שנתית עבור קבוצה ייעודית של 25 נערות מכיתות ח' בבית הספר העל יסודי, "תמר אריאל" בנתניה. התכנית תלווה את הנערות במשך שלוש שנים, בכיתות ח'-י', וכוללת הכשרה ייחודית בהובלת הצוות המקצועי שמונה לפרויקט מטעם כי"ח – אליאנס. התמיכה הכוללת של לוריאל ישראל בתכנית, בשלב זה, מוערכת בכ-300,000 ש"ח, כאשר הציפייה הינה להרחיב אותה לכיתות נוספות בעתיד.

אירוע ההשקה של התכנית התקיים בחודש דצמבר במשרדי לוריאל ישראל בנוכחות הנערות המשתתפות, ובמעמד מנכ"ל לוריאל ישראל, אלי שגיב, ונציגי הנהלת החברה; חני ממרם, סמנכ"לית חברה וממשל בכי״ח, ונציגות הארגון, מנהלות ומחנכות מבית הספר ע"ש "תמר אריאל", נציגת עיריית נתניה ומובילת נבחרת הקיימות של לוריאל ישראל, לירן כוהנר. את האירוע פתח אלי שגיב שהדגיש את מחויבותה של קבוצת לוריאל להעצמת נערות ונשים ואת הקשר ההדוק בין החברה ומוצריה לבין מדע וטכנולוגיה; ד"ר לנה אגיב, מנהלת הרגולציה והמחלקה המדעית של לוריאל ישראל שיתפה במסלול ההתפתחות האישי והמקצועי שלה ולבסוף נהנו המשתתפות מסדנא מדעית מעשית.

 אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל: "בשם לוריאל ישראל, אני נרגש להשיק בישראל את התכנית הגלובלית "לקידום נערות במדע" מבית קבוצת לוריאל בשיתוף "כל ישראל חברים – אליאנס" המפעילה את תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית". לצערנו, בישראל עדיין קיים פער משמעותי בין המגדרים בבחירת מקצועות המדע והטכנולוגיה. בבתי הספר ובלימודים הגבוהים ואת המציאות הזו יש לתקן. כחברה גלובלית מובילה, שמדע וטכנולוגיה הן בבסיסה ובליבת העשייה שלה, קבוצת לוריאל מחויבת לצמצום פערים אלה. במסגרת תכנית "לוריאל למען העתיד" פועלת קבוצת לוריאל לקידום והעצמת נשים בעולם ובישראל כחלק מהאג'נדה החברתית שלה באמצעות פרויקטים ויוזמות מגוונות, ביניהם קרן לוריאל לנשים לתמיכה בנשים יזמיות, תמיכה בעמותות הפועלות לקידום ולהעצמת נשים ועוד. אני סבור ובטוח כי גם באמצעות הפרויקט החשוב של "קידום נערות במדע", נסייע להגביר את תחושת המסוגלות והעצמתן של נערות בישראל לעסוק בתחומי המדע והטכנולוגיה, נפתח בקרבן צוהר לעתיד טוב יותר ונתרום לצמצום הפערים המגדריים הקיימים".

חני ממרם, סמנכ"לית חברה וממשל, כי"ח: "כבר למעלה מ-160 שנה "כל ישראל חברים – אליאנס" מקדם השכלה לנשים. אנו שמחים ונרגשים לפעול בשותפות, ביחד עם לוריאל ישראל, כדי לסייע להגדיל את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה בבית הספר "תמר אריאל", לתמוך בנערות המתמידות בלימודיהן ומשיגות תעודת בגרות איכותית, המאפשרת השתלבות ביחידות טכנולוגיות בצה"ל, לימודים גבוהים, בניית קריירה והגשמה עצמית. התוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית, כל ישראל חברים" פועלת היום בקרב כ- 3,500 תלמידות ב 38 בתי ספר ברחבי הארץ ומקדמת העצמה מגדרית ומצוינות חינוכית, מתוך תפישה כוללת של חיבורים בין הישגים לימודיים לתהליכי זהות".

לוריאל ישראל היא חברת בת של קונצרן הקוסמטיקה המוביל בעולם, קבוצת לוריאל העולמית. החברה מתמחה בייבוא, ייצוא, הפצה ושיווק של 22 מותגים בינלאומיים בישראל, ביניהם: לוריאל פריז, גרנייה, מייבלין ניו יורק, אסי, לנקום, ג'ורג'יו ארמני, איב סן לורן, ראלף לורן, פראדה, מוגלר, אזארו, קשארל, ולנטינו, דיזל, קיל'ס, וישי, לה רוש פוזה, סרווה, קרסטס, לוריאל פרופסיונל ומטריקס. בשנת 2022 הסתכם מחזור המכירות של החברה בישראל בכ-600 מיליון ש"ח. לוריאל ישראל מעסיקה כ-300 עובדים, מתוכם כ–60% נשים, בשני אתרים: מטה החברה בנתניה ומרכז הפצה ולוגיסטיקה בקיסריה.

תכנית הקיימות הגלובלית של לוריאל, "לוריאל למען העתיד", מגדירה יעדים ברורים לניהול ההשפעות החברתיות והסביבתיות של לוריאל בכל העולם עד 2030. בהלימה עם האסטרטגיה העולמית, הגדירה לוריאל ישראל את המשימה החברתית שלה בתחום של קידום והעצמה של נשים ותמיכה בארגונים חברתיים המקדמים נשים במצבי פגיעות. במישור החברתי, פועלת לוריאל ישראל באמצעות יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים ארוכי טווח עם ארגונים חברתיים וציבוריים המתמחים בעולמות התוכן הללו.

קבוצת לוריאל היא מובילת הענף בתחום הממשל התאגידי וההתנהלות האתית על ידי סוכנויות הדירוג המובילות בעולם זו השנה הרביעית ברציפות. בישראל דורגה לוריאל בדירוג פלטינה +, הגבוה ביותר, במדד מעלה ESG (2023). החברה מקפידה ללא פשרות על איכות ובטיחות מוצריה, הטמעה של תרבות ארגונית המקדמת גיוון והכללה, העסקה הוגנת ותנאי עבודה הולמים, פיתוח והעשרת עובדים, ושרשרת אספקה אחראית. לוריאל גם מקפידה לפעול על ניהול קפדני של טביעת הרגל הסביבתית שלה וזוכה להכרה נרחבת כאחת מהחברות בנות הקיימא ביותר בעולם בתחום הקוסמטיקה.

כל ישראל חברים אליאנס, הוא ארגון חינוכי ישראלי, שנוסד בשנת 1860 בצרפת וחולל שינוי עצום בעולם היהודי: הקמת 280 בתי ספר יהודיים מודרניים בארצות האסלאם, השכלה לנשים, הקמת מוסדות להכשרת עתודות מנהיגות מקומית, החייאת השפה העברית, והקמת מקווה ישראל. היום בישראל, כי"ח מעודד מצוינות חינוכית ומנהיגות מקומית בפריפריה, מטפח יהדות ישראלית מחברת, ויוצר חיבורים למסורת יהדות ספרד וליהדות צרפת. כי"ח פועל בכ-125 בתי ספר בכל רחבי הארץ, ומשפיע על חייהם של כ-32,000 תלמידות ותלמידים. תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" החלה לפעול בשנת 2011 במענה לסוגיית הפערים בין בנים לבנות בתחומי המדעים והטכנולוגיה, ונועדה לפתוח צוהר לעתיד טוב יותר לנערות מפריפריות חברתיות וגיאוגרפיות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות