fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים שחולצו מנחל יהודיה: "לא רוצים להתייחס לזה כאל טראומה אלא כחוויה מחזקת"

רגעי סיוט עברו על אבי טרגנו ולידור אלדר מקרית מוצקין, כשאיבדו את דרכם ביום שני השבוע בנחל יהודיה. בשיחה עם הד הקריות הם משתפים במה שעבר עליהם עד שהגיעו אנשי יחידות החילוץ
סוף טוב. אבי טרגנו ולידור אלדר עם אחד המחלצים | צילום: עצמי
סוף טוב. אבי טרגנו ולידור אלדר עם אחד המחלצים | צילום: עצמי

שעות ארוכות של חרדה עברו השבוע על אבי טרגנו מקרית מוצקין ובת זוגו לידור אלדר, לאחר שאיבדו את דרכם במהלך טיול בנחל יהודיה ברמת הגולן. הם חולצו על ידי מתנדבי משטרת ישראל מיחידת חילוץ גולן וצוות של יחידת 669, כשהם על סף התייבשות וסובלים משריטות וחבלות יבשות.

ניתן להגיע רק עד המפל הראשון

טרגנו ואלדר הגיעו ביום שני השבוע, בשיאו של גם החום, לטייל במסלול נחל יהודיה, כשהם נושאים עימם כשישה ליטרים של מים. נחל יהודיה הוא אתר טיולים פופולרי. מסלולי הטיולים עוברים בכל רחבי האתר ומצריכים את המטיילים לעבור בריכות מים בשחייה או לטפס במעלה צוקים אנכיים. לפני 10 שנים אירעו כמה מפולות סלעים, אשר מהוות סכנה לחיי אדם. המסלול המקורי של נחל יהודיה סגור למבקרים, וניתן להגיע רק עד המפל הראשון.

טרגנו מספר ל"הד הקריות": "הגענו למפל הראשון ולא שמנו לב שיש סימון שהכניסה להמשך הדרך אסורה. המשכנו להתקדם, ואז התחילה המלכודת שלנו. ראינו סימוני דרך ישנים והמשכנו ללכת. אמרנו שעם המסלול נמצא את הדרך החוצה. בהתחלה זה היה כמו אתגר, ואז הגענו למים עמוקים ולא הצלחנו להגיע לקרקעית. נעזרנו האחד בשנייה כדי לצלוח את המים. לא הבנו מה קורה במסלול הזה, עד שבסופו של דבר הגענו למקום שבו הייתה התדרדרות של סלעים, ושם נתקענו".

אבי טרגנו ולידור אלדר | צילום: פרטי

הגענו למבוי סתום

לדברי טרגנו, בשלב הזה הם הבינו שמשהו לא מסתדר להם. "לא ידענו איך לחזור את כל הדרך שממנה באנו ולא נשארו לנו הרבה מים. המשכנו ללכת עד שבשלב מסוים הגענו למבוי סתום ואי אפשר היה להתקדם".

השניים ניסו לטפס על צלע הר, כדי להגיע למקום שבו יש אולי קליטה סלולרית. "בשלב מסוים, כשניסינו לצאת בין כל הסלעים והשיחים איבדנו קשר עין", מספר טרגנו, "היה לחץ באותו הרגע עד שחברנו שוב האחד לשנייה. רק כשטיפסנו, הצלחנו להשיג קליטה חלשה בטלפון".

אלדר התקשרה למשרדי שמורת יהודיה, סיפרה על מצבם ושלחה מיקום באמצעות הווטסאפ.

"בינתיים נשארנו בלי מים", מספר טרגנו, "כשהגיעו אנשי יחידת החילוץ גולן, הם שלחו רחפן עם מצלמה לבדוק את המצב שלנו וזה נתן תחושה של הקלה. אנשי החילוץ הצליחו להגיע אלינו אחרי שלוש שעות של טיפוס עם מים וחובש".

מכיוון שלא ניתן היה להוציא את טרגנו ואלדר מהמקום, הוזעק מסוק של חיל האוויר שהעביר אותם למקום מבטחים. "זו הייתה חוויה מטלטלת", אומר טרגנו, "למדנו להכיר עוד יותר טוב האחד את השנייה. אנחנו לא רוצים להתייחס לזה כאל טראומה אלא כחוויה מחזקת".

צפו: בדרך אל מסוק חיל האוויר | צילום: יחידת חילוץ גולן – משטרת ישראל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות