fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התרנגולות מרחוב רנ"ס בקרית מוצקין

זה כשנתיים שתושבת העיר מגדלת בלול נקי ומסודר בחצר ביתה תרנגולות מטילות. רק עתה, לאחר ששכן התלונן, היא מתבקשת לפנות את הלול. "הן עושות אותי כל כך מאושרת", היא אומרת ל"הד הקריות"
תרנגולות מטילות ברחוב רנ"ס בקרית מוצקין. צילום פרטי
תרנגולות מטילות ברחוב רנ"ס בקרית מוצקין | צילום: פרטי

נגיף הקורונה הביא עימו השפעות מרחיקות לכת על השוק הישראלי, והחשש ממחסור במוצרי מאכל, הביא גם להתנפלות המונית על ביצים ממדפי רשתות השיווק. עתה מתברר, כי המחסור בביצים הביא עימו תופעה של הקמת לולים ביתיים עם תרנגולות מטילות.

הקמת לול ביתי של תרנגולות מטילות היא עניין פשוט יחסית, והמידע זמין ברשת האינטרנט לכל המעוניין. אולם על מנת לגדל תרנגולות בעיר יש לעבור מסלול מכשולים של שירותי הבריאות, הרשות המקומית וכמובן של השכנים שלא תמיד רואים בעין יפה את הרעיון של חיי כפר במרכז העיר, פגיעה באיכות חייהם ומפגע תברואתי. מי שמגדל את התרנגולות נהנה מאספקה מתמדת של ביצים טריות, אולם חל עליו איסור לסחור בביצים מסיבות תברואתיות.

כיום ניתן בסכום של כמה אלפי שקלים בודדים להקים לול ביתי עם קבוצת תרנגולות מטילות. עוד מתברר, כי בגלל המחסור שהיה בביצים והחשש ממחסור נוסף, עלה מחירן של תרנגולות מטילות פי שלושה, בהתאם לזן.

10 מטילות מטיילות

ברחוב רנ"ס בקרית מוצקין, בחצר פרטית של אחד הבתים, הוקם לפני כשנתיים לול של תרנגולות מטילות, שכיום מתגוררות בו 10 תרנגולות שמעבירות את זמנן בטיול מהלול לחצר המגודרת ומעניקות ביצים.

התרנגולות התנהלו ללא הפרעה, עד אשר לפני כשבועיים הגיעו פקחי העירייה לבית והורו לבעלת הבית, 69, לפנות את התרנגולות מהחצר. את הלול הקיים בנה של האישה.

"התרנגולות מטופלות ולא מפריעות לאיש". הלול בקרית מוצקין | צילום: עצמי
"התרנגולות מטופלות ולא מפריעות לאיש". הלול בקרית מוצקין | צילום: עצמי

הבן אמר ל"הד הקריות": "אני לא מבין מה הבעיה. הלול מטופל ונקי, השקעתי בו המון ידע ומחשבה, והתרנגולות מטופלות ולא מפריעות לאיש. הן בקושי מקימות רעש. אפילו כלבים עושים יותר רעש מהן. הלול מיועד לביצים לשימוש ביתי, ולאמי התרנגולות מספקות תעסוקה ואושר במיוחד בתקופה הנוכחית".

תלונה לעירייה

אולם מתברר, כי לפחות אחד השכנים לא ראה בעין יפה את רעיון התרנגולות והוא פנה לעירייה בתלונה. בעקבות זאת נמסר לאישה כי עליה לפנות את התרנגולות בהקדם. האישה פנתה לעירייה במכתב שבו היא מבקשת רישיון להחזקת התרנגולות, והיא אומרת "נכנסתי לזה בשביל הביצים, אבל זה הפך להיות כל כך הרבה יותר מזה. זה עושה אותי כל כך מאושרת לצאת ולשבת איתן ולהביט בהן רודפות אחרי חרקים ועושות אמבטיות אבק, בידיעה שהן יכולות לחיות לפי האינסטינקטים שלהן ופשוט להיות תרנגולות. זה גורם למועקות שלי להתפוגג".

יצוין, כי חוק העזר העירוני של קרית מוצקין, משנת 1957, החזקת עופות או יונים קובע: "לא יחזיק אדם בתחום המועצה עופות או יונים חיים שלא לצורך שחיטה תכופה, אלא עופות בלול ויונים בשובך, ולפי רישיון מאת ראש המועצה ובהתאם לתנאי הרישיון".

תגובת העירייה

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "העירייה פועלת על פי חוקי עזר. השכנים התלוננו על כך שהם מתעוררים בבוקר למשמע קולות התרנגולים. לפנים משורת הדין, טרם בוצע הליך כלשהו ניתנה אפשרות לבקשת מי שמחזיק בעופות למצוא מקום חלופי לאחר חג הפסח. אנו שואפים שכל הצדדים יגלו הבנה והתחשבות האחד בשני תוך שמירה על כבודם של בני האדם ובעלי החיים ויגיעו לפתרון הולם".

עוד חדשות כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות