fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרכבלית המסחרית הראשונה בארץ הושקה היום בחיפה ואושרה ללא תקלות

הרכבלית המסחרית הראשונה בארץ יצאה היום לדרך ממרכזית המפרץ למעלה הרכס בנסיעת הרצה. הנסיעה עברה ללא תקלות והגיעה ליעדה בדיוק בזמן. בכל קרונית יכולים להיכנס מקסימום 10 אנשים, שמונה בישיבה ושניים בעמידה. מנהל אגף ביצוע בחטיבת תשתיות הרכבת של חברת נתיבי ישראל, האחראי על פרויקט, מוטי לוין: מדובר בכלי תחבורה מהבטוחים והמתקדמים ביותר אשר נבנה על ידי קונצרן הרכבלים הגדול והמנוסה בעולם".
הרכבלית בחיפה | צילום: נתיבי ישראל

רכבלית חיפה הושקה היום (חמישי) לראשונה, לנסיעת הרצה. הנסיעה תחבר בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה, דרך הטכניון.

מי שהגיע הבוקר היו ברובם עיתונאים, שעלו במרכזית המפרץ על הקרוניות שמכילות מקסימום 10 אנשים בכל קרונית, שמונה בישיבה ושניים בעמידה. כל 15 שניות יוצאת קרונית מאחת התחנות, יש כ-150 קרוניות לאורך המסלול לשני הכיוונים. בחישוב מהיר, כ-2400 אנשים יכולים לאייש בכל שעה את כל הקרוניות.

הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון אורכת כ-10 דקות ומהטכניון לאוניברסיטה כ-9 דקות. בדרך יש עוד שלוש תחנות, שנכון לעכשיו משמשות תחנות תפעוליות בלבד. בהמשך, שתיים מהן יהפכו לתחנות פעילות, כמו זו שבכביש דורי ובטכניון.

לאורך המסלול ניתן היה להתרשם מעמודים בגובה רב, הנושאים את הכבלים והקרוניות, לעומת עמודים יחסית נמוכים, תלוי בטופוגרפיה. הנסיעה עברה ללא שום תקלות, והגיעה ליעדה בדיוק בזמן. רוב הנוסעים התלוננו על היעדר מזגן וחום בלתי נסבל (במיוחד עם מסכות ההגנה), למרות שהחלונות היו פתוחים.

מסלול הרכבלית חיפה | תצלום אוויר באדיבות נתיבי ישראל

נסיעות ההרצה יימשכו כחודשיים, והרכבלית תיפתח לנוסעים עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית ב-10 באוקטובר. אורך תוואי שלה – 4.4 קילומטרים, והפרשי הגבהים הטופוגרפיים מגיעים עד ל-460 מטרים. מהירות הנסיעה היא 5 מ' בשנייה, וכשהקרונית מגיעה לתחנה, המהירות יורדת ל-0.3 מ' בשנייה. זו אינה עצירה מוחלטת. בפרויקט הושקעו יותר מ-330 מיליון שקלים.

מוטי לוין, מנהל אגף ביצוע בחטיבת תשתיות הרכבת של חברת נתיבי ישראל, האחראי על פרויקט: "מדובר בכלי תחבורה מהבטוחים והמתקדמים ביותר אשר נבנה על ידי קונצרן הרכבלים הגדול והמנוסה בעולם. כיליד העיר חיפה, מבחינתי זה חלום שאעמוד כאן היום ואוביל את הפרויקט שישפיע על חייהם של כל כך הרבה אנשים ברמה היומיומית – תושבים, סטודנטים, בליינים ותיירים.

"כולם ייהנו מאמצעי תחבורה ציבורית ראשון מסוגו בישראל. עבורי זו סגירת מעגל לעמוד בתחנת הטכניון, המקום אליו הגעתי כסטודנט צעיר להנדסה אזרחית לפני 25 שנה. מדובר בפרויקט מורכב משום שקיבלנו לידינו בחברת נתיבי ישראל מיזם תוך כדי תקופת הביצוע עם אתגרים אדירים, אך בזכות צוות מדהים אני יכול לומר שהתגברנו על מרביתם וכולי אמונה שבקרוב הציבור הרחב יוכל ליהנות מהשירות המדהים".

עם השלמת שלב ההקמה, תעבור הרכבלית אל חברת נתיבי איילון, האחראית מטעם המדינה על התפעול והאחזקה, שיבוצע בפועל על ידי החברה הזכיינית "כבל אקספרס" מקבוצת עפיפי.

המהנדס מוטי לוין, חברת נתיבי ישראל | צילום: בן גוטמן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות