fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלוחם הימי מקרית אתא שהשתתף בהבאתה לארץ של ספינת הטילים "אח"י מגן" מגרמניה

רס"ל יהב משה, מכונאי בספינת הטילים, נסע בחודש מרס האחרון לגרמניה יחד עם עשרות לוחמים, כדי להביא ארצה את ספינת הטילים החדשה "אח"י מגן". ביום רביעי שעבר היא הגיעה לנמל חיפה
רס"ל יהב משה בספינה אח"י מגן | צילום: דובר צה"ל
רס"ל יהב משה בספינה אח"י מגן | צילום: דובר צה"ל

רס"ל יהב משה מקרית אתא, בן 20, הוא אחד מעשרות הלוחמים שסייעו בבנייתה של ספינת המגן "אח"י מגן" ובהבאתה ארצה. מדובר במסע של כמה שבועות בים שהיה כרוך בהתמודדות עם תנאי מזג אוויר קשה; מסע שהסתיים ביום רביעי שעבר עם הגעתה של הספינה לנמל חיפה.

בחודש מרס האחרון טס משה לגרמניה עם שאר חברי המשלחת, כדי לקחת חלק במשימה החלוצית של בניית ספינת המגן של זרוע הים והבאתה לחופי ישראל. משה משרת כמכונאי בספינה ואחראי על השטתה ותפעולה.

ספינות המגן, הנבנות בימים אלה במספנות בקייל שבגרמניה, הן ארבע ספינות טילים מדגם "סער 6", שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית. הספינה הראשונה בסדרה, "אח"י מגן", שהגיעה לנמל חיפה, מתחילה כעת את תהליך הפיכתה למבצעית במספנת זרוע הים, תהליך שעתיד להסתיים בעוד כשנה וחצי. בנוסף לתפקידים המסורתיים, ספינות אלה ימלאו תפקיד עיקרי בשמירה על אסדות הגז מפני תקיפות. בהמשך צפויות להגיע שלוש ספינות הטילים החדשות – "אח"י עוז", "עצמאות" ו"ניצחון".

אירוע היסטורי

בצה"ל אומרים, כי הגעת הספינות החדשות היא אירוע היסטורי עבור מדינת ישראל, שמתרחש פעם בעשרות שנים. רכישת הספינות החדשות היא השקעה לטווח הארוך, והקצאת משאבים אלו תתרום לשימור הביטחון הכללי.

שייטת 3, שייטת ספינות הטילים, היא אחת היחידות המבצעיות ביותר בצה״ל והיא כוח לחימת השטח העיקרי של זרוע הים. הספינות מהוות כוח אש מרכזי הפועל בחשאיות בשטחו של האויב, לעיתים אף עשרות מיילים ימיים מחופיה של מדינת ישראל. השייטת מוצבת בבסיס חיפה, שבו עוגנות הספינות.

תפקידיה העיקריים של השייטת הם שמירת ביטחונה של מדינת ישראל, שיתופי פעולה עם כוחות היבשה וחיל האוויר להגנה מהים, שמירה על העליונות הימית של מדינת ישראל, מבצעים לאיסוף מודיעין, מניעת חדירת גורמים עוינים לישראל דרך הים, פעולות לאיסוף מודיעין, פעילות נגד פעילות חבלנית עוינת ומניעת אספקת נשק לגורמי טרור, מתן גיבוי לכוחות קרקע בפעולות המבצעיות, והרשימה עוד ארוכה.

שמירה על הנכסים האסטרטגיים

לאחר הקמת אסדות תמר, לוויתן ותנין בים התיכון, הורחבו משימות זרוע הים והן כוללות גם אבטחה של הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים. אם ייפגעו המתקנים הללו, הדבר יגרום לנזק חסר תקדים לכלכלה ולמשק הישראלי, לכן יצירת מעטפת הגנה רציפה וחדישה סביבן היא קריטית ולא פחותה בממדיה מכל איום אחר בעורף. באמצעות ספינות המגן החדשות יכולה זרוע הים להשיג את השליטה בשטח המים הכלכליים ולספק את ההגנה המיטבית מפני שלל האיומים בזירה הימית.

הלוחמים הימיים, "הסטי"לנים" משרתים על ספינות הטילים ומבצעים פעילות מבצעית ענפה ופעולות יזומות לסיכול פעילות חבלנית, תוך שמירה על מוכנות מתמדת לתקיפת כוחות אויב בים ובחוף והגנה על נכסים אסטרטגיים. הסטי"לנים עוברים את רוב שירותם הצבאי בספינת הטילים שהופכת לביתם השני.

כיום נמצאים בזרוע הים ספינות טילים מדגמי "סער 4.5" ו"סער 5", כאשר ארבע ספינות המגן עתידות להיקלט בהדרגה במהלך השנים הקרובות ועליהן צוותים חדשים שמוכשרים לתפעול ופעילות מבצעית מספינת הטילים החדשה.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות