fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הקורונה לימדה אותנו מה באמת חשוב"

את הידע שלה בקידום עסקים באינטרנט הביאה הילה חתואל מקרית ביאליק גם לעסק שלה בתחום הקוסמטיקה בכלל ושזירת ריסים בפרט, וזה עבד. כמו כל בעלי העסקים, גם היא נאלצה להתמודד עם הקשיים שיצרה הקורונה, אבל היא לגמרי אופטימית: "המקום שנגיע אליו זה המקום שבו אנחנו צריכים להיות וכל מה שצריך זו רק אמונה"
הילה חתואל | צילום: דורון גולן
הילה חתואל | צילום: דורון גולן

אמונה שלמה בבורא עולם היא הבסיס להצלחה בחיים האישיים ובעסקים. זו הגישה של הילה חתואל, 43, מקרית ביאליק, שמאחורי החזות הצנומה שלה עומדת אשת עסקים מוצלחת. על מנת להסיר כל ספק, נציין מיד כי היא בת למשפחת חתואל המפורסמת מעולם הסיף.

"גדלנו על ספורט ועד גיל הנעורים עסקתי בסיף", מספרת חתואל, רקדתי בלט, ניגנתי על פסנתר וציירתי. לפני 20 שנה, אבא הציע לי להיכנס לתחום המחשבים. למדתי בטכניון לתואר הנדסאית תוכנה". בתום הלימודים עבדה חתואל בבנק עד שהחליטה לנסוע לטיול בארצות הברית. "עבדתי שם במכירות בעגלות ומי שעבד בתחום הזה עבר את הטירונות של החיים", היא צוחקת.

אינטרנט וריסים

כשחזרה לארץ, פתחה חתואל עסק לקידום עסקים באינטרנט. "כל התחום הזה עוד היה בחיתולים, ומהר מאוד הפכתי למקדמת אתרים מעולה. עם זאת תמיד רציתי וחלמתי להביא גם לעצמי את כמות העסקאות שהבאתי לאחרים".

אמונה שלמה בבורא עולם. הילה חתואל | צילום: דורון גולן
אמונה שלמה בבורא עולם. הילה חתואל | צילום: דורון גולן

 

חתואל, גרושה ואימא לשניים, החליטה להתמקצע בתחום שזירת הריסים, והידע של בסודות האינטרנט סייע לה רבות. חתואל: "בזכות הידע שלי בקידום אתרים, נשים שרצו שזירת ריסים, מצאו רק אותי. ככה מצאתי את עצמי מוזמנת לכל מקום בארץ לעשות שזירת ריסים, ומשם זה התגלגל ללמד את הנושא.

"שכרתי מקום והתחלתי להעביר קורסים. עד מהרה הבנתי שחבל על הכסף של השכירות והתחלתי לעבור בין מכוני היופי וללמד. העסק גדל ובכל פעם הכנסתי ללימודים עוד קורסים מתחומים שונים. דאגתי, כמובן, להתעדכן כל העת בחידושים בתחום ולהביא אותם".

טרנדים מעניינים

צעד נוסף בדרך להצלחתה של חתול היה טמון בהחלטתה להעביר אונליין קורסים בתחומי הקוסמטיקה. "במקביל, הוספתי עוד ועוד מוצרים לאתר שלי והתחלתי לשווק כל מיני טרנדים מעניינים, כמו למשל עדשות צבעוניות לעיניים. כך, תחום המכירות און-ליין תפס תאוצה".

חתואל מודה שהיא אינה מתרכזת בנושא אחד בלבד ובתכנון שלה תחומים חדשים נוספים. "תמיד צחקו עלי שאני עוסקת בכמה תחומים בו בזמן", היא אומרת, "מאחר שאנחנו מדינה קטנה עם קהל צרכנים קטן יחסית, אי אפשר להתרכז רק בדבר אחד וצריך זרועות של תמנון כדי לשמור על יציבות של פרנסה. אני אוהבת לקום כל יום עם רעיון חדש, ואני כבר מתכננת לייבא כל מיני מוצרים חדשים ולפתח עוד יותר את החנות האינטרנטית".

לפני הקורונה ואחריה

את יום העבודה שלה מעבירה חתואל עם הטלפון הנייד במכוניתה, איתה היא נוסעת ברחבי הארץ. גם היא נאלצה להסתגל לעבוד בצל נגיף הקורונה והיא אומרת: "אחרי הקורונה, העולם יעבור שינוי משמעותי ומה שהיה כבר לא יהיה. חלק גדול מעולם העסקים ישלב בתוכו את נושא הרובוטיקה. הרבה עסקים הבינו שניתן לחסוך בעובדים, ונראה יותר עסקי בוטיק, שבהם הרובוטים יעשו את 'העבודה השחורה'. עסקים קטנים הבינו שאין להם יכולת לשרוד בקניונים וגם הקניונים ישנו את פניהם. השירות עד בית הלקוח יהיה חשוב ביותר. האמון שנבנה ביני לבין ללקוחות שלי שהן כבר חברות שלי הוא הבסיס להצלחה של העסק והן יודעות שאני אביא להן רק מוצרים שאני מאמינה בהם".

יש התמודדויות

כמו אנשי עסקים רבים, גם הילה חתואל עברה תקופות קשות, מהן יצאה מנצחת. "מי שעוסק בתחום העסקים הרבה יותר מוטרד ויש לו התמודדויות קשות יותר משכיר. יש תקופות בלי עבודה ועם הוצאות ומיסים גבוהים, וגם אני עברתי תקופות קשות ולילות נטולי שינה, עד שהצלחתי להתרומם. היום צריך לדעת לחלק בין הקריירה לחיים האישיים. בורא עולם יודע מה לתת לכל אחד, ואני מחשיבה את עצמי לאישה מאמינה בלי להיות דתייה. אני עושה הפרשת חלה כל שבוע, קידוש, נרות שבת, קוראת בספר הזוהר, עולה לקברי צדיקים ולכותל וזה מגן עליי. אנשים צריכים רק אמונה והשתדלות. את כל השאר השם קובע. המקום שנגיע אליו זה המקום שבו אנחנו צריכים להיות וכל מה שצריך זו רק אמונה".

להשקפתה, הקורונה תביא איתה דברים טובים. "העולם יהיה "בוטיקי" יותר, אישי יותר, פרטי יותר. האנשים יהיו רגועים וגם הילדים יהיו רגועים יותר וילמדו טוב יותר בכיתות קטנות. גם בתחום הפרנסה יהיה טוב יותר ואנשים יעבדו בצורה רגועה יותר. אנשים ישקיעו בבית, במשפחה. נחזור להיות אמיתיים יותר. אנשים איבדו את האושר שלהם במרדף אחרי הכסף והפרנסה.

"הקורונה לימדה אותנו מה באמת חשוב. באיטליה, שבה נמצאים המעצבים והמותגים הגדולים, היה אסון, ותעשיית המותגים נראית עכשיו כמו שטות, כי אנשים רוצים רק בריאות. למדנו מה באמת חשוב בחיים".

כתבות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות