fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקורונה: אביה של הזמרת אישתאר מורדם ומונשם

רפי ביטון מקרית אתא, אביה של הזמרת הבינלאומית אישתאר (אתי זך), מורדם ומונשם בבית החולים רמב"ם, לאחר שאובחן כחיובי לקורונה. לאישתאר חשוב להעביר מסר על נחיצותו של מד חמצן בדם לחולי קורונה המאושפזים בביתם
אישתאר ורפי ביטון | באדיבות דוברות רמב"ם
אישתאר ורפי ביטון | באדיבות דוברות רמב"ם

כבר יותר משבועיים שרפי ביטון, 78, מקרית אתא, אביה של הזמרת הבינלאומית אישתאר (אתי זך), מורדם ומונשם בבית החולים רמב"ם, לאחר שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה.

בראיון לאיילה חסון בחדשות 13 שיתפה אישתאר: "גם אנחנו יצאנו מבידוד. חטפנו את הקורונה כולנו. החרדה קיימת  אצל כולם. הקורונה זה כמו איזו מפלצת שרודפת אחריך. רק המחשבה שפתאום יש לך קורונה, הלחץ, הפחד, המחשבות, הדימיון. אני שמרתי על קור רוח גם בשבילי וגם בשביל הילדים. עברתי את זה בצורה קלה יחסית – חום של 39-38, צמרמורות, כאבי ראש נוראיים ממש שאי אפשר לשמוע שום רעש, הטעם והריח נעלמו.

"אני היחידה שיכולה להיכנס לאבא, כי החלמתי מקורונה. ההורים שלי פחדו להגיע לבית חולים. אני שלחתי להורים שלי אמבולנס, כי הבנו שאבא שלי בבלבול ועם סימפטומים של חולשה. אנחנו קישרנו את זה לחום שהיה לו. הוא ישן יותר מדי. הבלבול שלו נגרם מחוסר חמצן, והוא הגיע למצב מאוד קשה. בבית החולים רמב"ם סבלניים. מודעים לפחדים ולאי הודאות של המשפחות".

חלתה והחלימה. אישתאר | צילום: עצמי
חלתה והחלימה. אישתאר | צילום: עצמי

אישתאר מבקשת להעביר מסר על חשיבותו של מד סטרוציה (מד חמצן בדם) לחולי קורונה הנמצאים בביתם.

אישתאר: "חלק מהסימפטומים של הקורונה הם בלבול ועייפות, שבמקרים רבים הם תוצאה של ירידה בחמצן בדם. בדיקה מבוקרת בבית במד סטורציה מונעת הידרדרות במצב החולה ומאפשרת הפניה לקבלת טיפול מיידי בבית החולים בבית החולים.

"לצערי, טרם הדגישו את חשיבותה של בדיקה יומיומית זו המיועדת רק לחולים מאומתים. ברור לכולנו שהקורונה לא בוחרת את הגילאים ואת המצב הבריאותי של האנשים, והיא יכולה לתקוף את מערכת הנשימה ואת אספקת החמצן לריאות ולמוח. על הציבור לשמור על הכללים: מסיכה ומרחק. מניסיוני, כמי שעברה בעצמה את הקורונה".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות