fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה נגד עיריית חיפה

העירייה סגרה אתר לפינוי פסולת בקרית חיים והמשרד להגנת הסביבה דורש לפתוח אותו מחדש
נסגר. אתר הפסולת בקרית חיים | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
נסגר. אתר הפסולת בקרית חיים | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

בשבוע שעבר הודיעה עיריית חיפה כי היא סוגרת את האתר לפינוי פסולת בניין בקרית חיים. זאת בטענה שהוא שימש קבלנים פרטיים בחינם והעלות להפעלתו הגיעה מקופת העירייה. המשרד להגנת הסביבה הודיע כי סגירת האתר ללא מתן פתרון, מהווה עבירה לכאורה על חוק שמירת הניקיון.

המשרד להגנת הסביבה מסר כי אתר "קרית חיים" שימש כתחנת מעבר לפסולת יבשה שהוקמה על-ידי עיריית חיפה, ומחזיק ברישיון עסק וכן בתנאי המשרד להגנת הסביבה כדין. התחנה נתנה מענה לתושבי חיפה והסביבה בנושא פסולת יבשה ופסולת בניין ופעלה לשביעות רצונו המלאה. המשרד להגנת הסביבה פנה לראש העיר חיפה וחידד בפניה כי אי הכרזה על פתרון קצה חלופי לטיפול בפסולת בניין מהווה עבירה לכאורה על חוק שמירת הניקיון.

המשרד להגנת הסביבה התריע בפני הרשות כי בסיורים שערך באזור ניכרות השלכות פסולת חדשות במרחב הציבורי בהיקף מדאיג, וכי העירייה אינה מטפלת בנושא בצורה משביעת רצון, הן מבחינת פינוי הפסולת שהושלכה והן מבחינת האכיפה והפיקוח. במכתב שכתב מנהל מחוז חיפה, שלמה כץ, לראש העירייה, הוא הציב בפניה את הדרישה לפתוח את האתר מחדש לפעילות או להצהיר, כנדרש בחוק, על אתר חלופי לפינוי פסולת

מנכ"ל עיריית חיפה, אוהד שגב, מסר  כי האתר, שעלותו לעירייה הסתכמה בשני מיליון שקלים בשנה, שימש את קבלני השיפוצים בצפון, בחינם וללא עלות. לדבריו חיפה היא הרשות המקומית היחידה שהחזיקה עד כה אתר כזה, שכאמור שימש את הקבלנים הפרטיים ללא כל עלות, על חשבונם של משלמי המיסים בעיר. כחלק מצעדי ההתייעלות של הנהלת העירייה, נסגר החודש האתר לאלתר. הקבלנים מחוייבים, על פי חוק, להעביר את הפסולת לאתרים מוכרים.

פקחי העירייה יתגברו את האכיפה על מנת למנוע מקבלנים להשליך פסולת בנייה ברחבי העיר, או בסמוך לאתר שנסגר. מבדיקה מקדמית שערכה העירייה, עולה שגם כאשר האתר היה פתוח – לא מעט קבלנים עדיין השליכו פסולת ברחובות חיפה או בסמוך לאתר, בשעות בהן היה סגור.

"תושבי חיפה לא צריכים לשאת בעלות של הקבלנים הפרטיים." אמר מנכ"ל העירייה והוסיף: "ההחלטה לסגור את האתר נובעת משיקולים עניינים. אין זה תפקידה של הרשות המקומית לממן אתר שמשמש את קבלני השיפוצים בכל הצפון בחינם. אין לזה אח ורע בשום רשות מקומית אחרת בישראל.  נגמרה החגיגה על חשבון משלמי המיסים החיפאים. גם כשהאתר היה פתוח נאלצה העירייה להתמודד עם עברייני השלכת פסולת שלא טרחו להגיע לאתר הזה, או שהגיעו אליו כשהוא היה סגור ואז הם השליכו את הפסולת מחוץ לאתר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות