fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה פתחה עשרות תיקים נגד מפרי בידוד

פעילות סמויה וגלויה של המשטרה נגד בתי עסק שמפרים את צו החירום
נגיף הקורונה | אילוסטרציה: פיקסאביי
נגיף הקורונה | אילוסטרציה: פיקסאביי

המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: עד כה המשטרה פתחה ב-86 תיקי חקירה נגד מפרי בידוד. בנוסף נפתחו 12 חקירות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב (Fake news), וכן הוצאו צווי סגירה ל-4 עסקים שהפרו את ההנחיות, בהם אולמות אירועים וחדר כושר.

משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מוגברת במישור הגלוי והסמוי, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמצי האכיפה. ככל שעולה חשד לקיומה של עבירה פלילית, משטרת ישראל פועלת בהתאם למדיניות ולהנחיות נגד אותם מפרי צווים על מנת למנוע את הפצת והתפשטות נגיף הקורונה בישראל.

בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ ביותר מאלף בתי עסק שונים, כשרובם המוחלט קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה ארבעה בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת ההנחיות באופן בוטה. מוקדם יותר היום בשפרעם, ביצעו שוטרי משטרת ישראל פעילות אכיפה כנגד בתי עסק, הפועלים בניגוד לצו החירום. במסגרת הפעילות הגיעו השוטרים למכון כושר, שחרף אזהרות שנמסרו לו פתח את בית העסק. בעל העסק זומן לשימוע, שבסיומו מפקד התחנה הורה על צו סגירה מנהלי של בית העסק למשך 30 ימים.

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. כמו כן, חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור של מידע כוזב שכל תכליתו לזרוע בהלה בקרב הציבור. מידע רלוונטי ומוסמך, לרבות עדכונים והנחיות רשמיות, יופצו רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי. מהמשטרה נמסר כי היא תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה למניעת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות