fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי

בלהב 433 הסתיימו חקירות בעניינו של צורי ואחרים, בחשד לביצוע עבירות במספר פרשיות מתחום טוהר המידות, שחיתות ציבורית ועבירות לפי חוק הגנת הפרטיות
חיים צורי | צילום: דורון גולן
חיים צורי | צילום: דורון גולן

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי. במשטרת ישראל הסתיימו חקירות בעניינו של צורי ואחרים, בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, שחיתות ציבורית ועבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. החקירה כללה מספר פרשיות, במהלכן נחקרו מספר רב של מעורבים.

החקירה, הנוגעת לפגיעה בפרטיות תושבי העיר, התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. החקירה המשותפת חשפה, כי במשך מספר שנים נעשה שימוש במאגר המידע על תושבי קרית מוצקין, אשר מנוהל בעירייה וכולל מידע על כל תושבי העיר, במטרה לקדם את מערכות הבחירות של ראש העיר. כמו כן על פי החשד, נעשה שימוש בכספי ציבור לשדרג את מאגר המידע העירוני לצרכיו הפוליטיים של ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי. בנוסף, נאסף מידע אודות העמדות הפוליטיות של תושבי העיר במאגר המידע, המשמש את העירייה, וגם בכך על פי החשד הופרה זכותם של תושבי העיר לפרטיות.

עבירות מתחום טוהר המידות

חקירה נוספת שנחקרה, עניינה למעורבות בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. במהלך החקירה עלה חשד, כי טרם מועד בחירות 2018 לראשות העירייה, פנה צורי, באמצעות אחר, לפעיל בקמפיין הבחירות של מתמודד אחר, שביקש להיבחר לתפקיד ראש העיר, ובתמורה למתן טובות הנאה שוות כסף, קיבל לידיו מידע פוליטי בעל ערך רב ממטה הבחירות של המועמד האחר.

בנוסף נחקר חשד למעורבות בהאזנת סתר ופגיעה בפרטיות. לפי החשד, הרשות המקומית שכרה חברה העוסקת באבטחת מידע, על מנת לברר הוצאת מידע שלא כדין מהעירייה, לאחר ששני חשודים נתפסו כשברשותם ציוד המשמש כפלטפורמה לסריקה, ניטור והאזנה לרשתות ומכשירי wi-fi בסמוך למקום מגוריו של אחד המתמודדים לראשות העירייה. נדגיש, כי בתיק זה ראש העירייה לא היה חשוד.

עם סיום החקירות, סבורה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד חיים צורי ואחרים, כל אחד על פי חלקו, לביסוס החשד למעורבות  בעבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מתחום חוק הגנת הפרטיות וכן עבירות נוספות.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב צורי: "אני סומך את ידי על הפרקליטות שתגיע לחקר האמת. חטאי היה שצלצלתי לתושבי העיר להגיד מזל טוב ליום ההולדת ועזרתי לאישה רעבה לקבל עבודה כסייעת בגנים. מבטיח לכם להמשיך ולברך אתכם בימי ההולדת ולעזור למי שרק אוכל. הקדשתי ואמשיך להקדיש את כל זמני לעשייה הציבורית ואמשיך לעשות למען תושבי העיר בחדוות עשייה ובהמון אהבה". מעיריית קרית מוצקין עדיין לא התקבלה תגובה.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות