fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המענק שקיבלנו מהמדינה לא מספיק אפילו לא לתשלום השכירות"

העסק של ארתור גוטמן, תכשיטי גוטמן ברבמ"ד, סגור כבר יותר מחודש וחצי. כשבא רק לסדר את חנותו, התבקש לסגור מיד, אחרת יקבל קנס של 5000 שקלים. חוזרים לשגרה? סדרת כתבות
ארתור גוטמן רק מחכה לפתוח את החנות שלו | צילום: ניצן שלם
ארתור גוטמן רק מחכה לפתוח את החנות שלו | צילום: ניצן שלם

את ארתור ועדי גוטמן פגשנו בשבוע שעבר, כשהגיעו לנקות ולסדר את חנות התכשיטים שלהם תכשיטי גוטמן ברבמ"ד. ארתור, 36, הבעלים של העסק כבר 15 שנים, עומד ליד התריס הסגור בעיניים עצובות ואומר לנו: "לנו אסור לפתוח, אבל חנויות אחרות יכולות להיפתח. זה אבסורד. אנחנו נשמור על הנחיות הבטיחות והזהירות ברמה הכי גבוהה שיש, רק שייתנו לנו את ההזדמנות להתפרנס בכבוד". 

מתברר, יש בלבול רב בקרב בעלי העסקים, כשלא ברור למה חנות אחת יכולה להיפתח ואחרת לא. ארתור: "לפני כמה ימים היה כאן שוטר שאמר לי לי שאני יכול לפתוח, למחרת הגיע שוטר אחר שאמר לי שאסור. כבר חודש וחצי אני לא עובד ולא מתפרנס. יש לנו הרבה הוצאות והתחייבויות, העסק שלנו מפרנס שתי משפחות, אני מקווה שיהיה בסדר". 

בימים, בהם החנות סגורה, הם ניסו לחשוב על פתרונות יצירתיים. "ניסינו לפרסם בפייסבוק שלנו אפשרות למשלוחים, אבל אנשים רוצים לראות את התכשיטים בעיניים ולמדוד לפני שהם קונים אותם. זה מצב בעייתי. מצד אחד לא מאפשרים לנו להתפרנס בכבוד, ומצד שני לא נותנים לנו פתרונות. המענק שקיבלנו מהמדינה לא מספיק  אפילו לא לתשלום השכירות". 

כשהגיעו לסדר את העסק, הם כמעט קיבלו קנס של 5000 שקלים, למרות שתריס החנות לא היה פתוח במלואו. "הגיעו שוטרים לקניון וראו שהתריס של החנות חצי פתוח, כי הגענו לסדר ולטפל בעניינים של העסק. אמרו לנו שאם לא נסגור מיד, אנחנו נקבל קנס של 5000 שקלים. אסור לי להיות בעסק שלי? לא אכפת להם שאני צריך לפרנס שתי משפחות? אנחנו רק מחכים שיתנו לנו לעבוד". 

חוזרים לשגרה? סדרת כתבות לימי קורונה

"הצלחנו לשרוד את החודש הזה, נקווה שלא נצטרך לשרוד גם את החודש הבא"

"אנשים רק עכשיו מתחילים להבין את גודל המכה שנחתה עליהם"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות