fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטה הלאומי להגנת הילד בישראל מציג: כך תתמודדו עם השפעות המלחמה על הילדים

המשרד לביטחון לאומי, באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - 105, והרשות הלאומית לביטחון קהילתי, מציעים להורים עצות וטיפים להצבת גבולות לצעירים ובני הנוער, לשם מניעת שימוש בסמים ובאלכוהול, בעיקר בתקופות של מתח וחרדה
צריכה מוגברת של אלכוהול פוגעת בבריאות צילום: יח"צ

מאז ה-7 באוקטובר 2023, נרשמת עלייה בצפייה בתכנים ובסרטונים קשים שמופצים באמצעי התקשורת השונים. דבר זה משפיע על האוכלוסייה ככלל ועל צעירים ובני נוער בפרט, ומביא לתחושות של לחץ, חרדה ומצוקה. תחושות אלו מביאות לשימוש רב יותר בחומרים משני תודעה המעכבים את ההתמודדות עם רגשות אלו ולעיתים עלולים להחריפם ולהעצימם. סכנה זו גדלה בעידן האפליקציות והרשתות החברתיות, כיוון שהכל זמין, מהיר ונגיש, וניתן לרכוש סמים ואלכוהול בלחיצת כפתור – ללא פיקוח.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105, והרשות הלאומית לביטחון קהילתי במשרד לביטחון לאומי מציעים להורים עצות וטיפים להצבת גבולות ומעקב אחר התנהגויות ילדיהם ברשת, כדי למנוע שימוש בסמים ובאלכוהול:

  • גלו מעורבות – מעקב ומעורבות אחר פעילות ילדיכם, גם ברשת, מעידים כי אכפת לכם מהם ואף מסייעים בחיזוק הקשר איתם.
  • בדקו פעולות מקוונות וטלפוניות – הכירו את הסיסמאות שלהם ובדקו מעת לעת את הרשתות החברתיות והאפליקציות בהן הם משתמשים. ודאו שהם משתמשים בהן בגבולות ובתנאים שהגדרתם מראש.
  • הכירו את האתרים שילדכם גולשים בהם – עקבו אחר אתרי האינטרנט שהצעירים ובני נוער נחשפים אליהם וחסמו אתרים לא ראויים. ניתן לומר להם, כי המעקב אחריהם נועד כדי להגן עליהם מפני סכנות ולא כדי לפגוע בפרטיותם.
  • הכירו את החברים שלהם – בעולם הפיזי וגם ברשת.
  • הכירו את ההורים של החברים שלהם – אם היו אירועים שהתרחשו בקהילה שלכם שקשורים לאלכוהול או סמים, היפגשו עם ההורים כדי לקיים עימם שיח פתוח וישיר בנושא.
  • עקבו אחר התקציב של ילדכם – אם יש להם כסף מזומן רב בהישג יד, זה מוביל לגישה קלה לקניית סיגריות, אלכוהול או חומרים אחרים. בקשו מהם קבלות על קניות חריגות או אפשרו להם להשתמש בכרטיס חיוב שאתם יכולים לעקוב ולראות היכן ומתי הם משתמשים בו.
  • תמכו בהם – הזכירו להם שאתם תמיד שם עבורם לתמיכה ולהדרכה. אמרו להם שאתם בטוחים שהם יקבלו את הבחירות וההחלטות הבטוחות והנכונות ביותר עבורם, ובכל מקרה של פגיעה, שלא יהססו לפנות אליכם.

בכל פגיעה בקטינים במרחב המקוון מוקד 105 זמין עבורכם 24/7. ניתן לפנות גם באמצעות טופס מקוון באתר המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות